Fiktov4
Életképek, hangulatok a járműcsere, fejlesztés előtt álló 40-esről
Éppen csak befejeztük a 11-es részleges bejárását, indultunk bejárni a 40-est. Ezt is, mint a 7-est, 10-est, 41-est, járműálományilag szépen át fogják kevergetni. A 14 EM-et, 12 G-re fogják cserélni, illetve fenemód veszett sebességgel ki fogják építeni a Vécsey- töltés második vágányát. Ezzel Fiktov nyer egy gyorsvasutat, ( véllehetően ide érkeznek majd az első H-k ), de mi, szerencsétlen VB-k elvesztjük az utolsó, igen jelentős forgalmú- favázasokkal kiadott két és egyvágányú, forgalmi kitérős villamosvonalat. Még van egy napunk, hát bejárjuk!
I.:1510 pihen körösi csoma téren.
II.: 1510, már el is indul.
III.: 1512 siet a Pekár utcai megállóba.
IV.: 1512 menekül kameránk elől.
V.: 1513, érkezik Kalács utcába,
VI.: 1513, ő is megrémült! Smaragdzöld lombok alatt siető favázas villamosok, Kosztolányi szelleme, '30-as évek, óh hová legyetek?
VII.: 1512 A színház téren.
VIII.: 1512 Héllyalmási vasúti híd alatt, jön is már 1510.
IX.: 1512 Rezeda tér- fent egy szergej húz!
X.: 1513, Arany Dániel tér.
XI.: 1514 Németh László utca.
XII:. 1510 Keresztel Suszter kitérőben 1512-vel.
XIII.: 1510 Vécsey töltésen, hátérben Koropsári lakótelep ( épült 1948-1954)
XIV.: 1514 megáll előbb Távírász utcában,
XV.: majd hátunk mögé sietve Bajnok utcába. ( Sétáll az ember valahol a "préri közepén", jobb kezére egy elegáns, téglás lakótelep, természetesen bezöldítve, szóval halad valamerre ( már mint az ember ), s elzörög vele szembe egy favázas kocsi, felejthetetlen pillanat! )
XV.: 1510 Vécsey elágazásnál.
XVI.: majd megáll, Endrédy-telep MAÁV előtt. előttem végálomásoz 40-es, hátam mögött 2-es, jobbra a 3-as, balra meg MAÁV 30-as, 31-es.
XVII.: 1513 pihen, 1510 fordul, megettük 8602+8603, favázasok egymás közt. A III.-IV. vágányokon a 3-as F+Ep-i pihennek.
Végezetül egy rövid történeti átekintést próbálok adni kedves olvasóimnak a vonal történetéről. 1872 ben indította meg forgalmát Balváros- Akác utca, és Endrédy telep vasútállomás között az ETIV (I. jelzéssel). Egyvágányú pályálján 6 kitérő épült. Feladata Déligyártelp, Héllyalmási Ipartelepek (és így a régi "Fiktov-Déli" pályaudvar ) összekötése az Endrédy telepi vasútállomással. 1885-ben az FKIHÉV összkötötte Istvándi vonalával ("C"). 1890-ben FKIHÉV átadta FVKV-nak, a "4" számot kapta, Vörösmarty tértől Erzsébetelki hurokig közlekedet. 1921-ben Héllyalmás vasútállomásig,-ill. Endrédy telep vasútállomásig vágták vissza, száma "3"-ra változott. Inentől kezdve vagy a Körösy Csoma tértől, vagy Héllyalmás vasútállomástól gurult Vécsey töltésen Endrédy telepre (száma 1950-ben 40-re változot). Holnaptól új számot kap (13), kezdik építeni II. vágányát illetve, mint fentebb említttem lecserélik járműveit, de a lényeg ugyanaz marad!.
Vége a 4. résznek! |