Fiktov6
Utolsó 8, első 8V, utolsó vilamos Madarasi sorompónál, s még két meglepetés
Elérkezett juli 1-e! A mai napon ünnepélyesen megszüntetik a forgalmat Az Ilona-I hídon, inentől kezdve Fiktov szegényebb lessz egy villamosvonallal, és az Akác úti villamossal.
kezdetnek néhány Et+Et életkép a 7-es Cifrarévi, Istvántelepi szakaszáról ( hiszen déltől Et+Et helyett G-vel fogják kiadni).
I.: Szent János utca, tárolóvágányok. Déltől itt is teljes lessz a G-uralom.
II.: Sün utca.
III.: Bay Zoltán tér.
IV.: Macska tér.
V.: 1902+1903 Gorkij töltésen.
VI.: Postás tér, 2024"+"2004 vár
VII.: 2025+2007 érkezésére.
VIII.: dupla G az Erkel Ferenc utcai egyvágányú szakaszon. A 8-as megszüntével már ettől a látványtól is búcsúzhetunk.
IX.: 2004, Istvándi temető. Táblája: "8 UTOLSÓ KOCSI".
X.: Immáron befejezte útját az utolsó 8-as. A vezér kiszedi az üvegeket, majd megtörténik a 80-as átszámozása 8-asra.
XI.: 2004, pihenni tér (délben átszerel 7-re).
XII.: Az FKV képviselője bjelenti: -a Víg utca Sipos utca vonalat magánvállalkozó ( Cserepesi Villamos Vasút (CsVV)) fogja üzemeltetni ( majd miután a kéregalagút ásása előtt átlakítják a Bajonics teret ). Telephelyéül a volt IHÉV kocsiszínt (mostanáig asztalosüzem) már elkezdte átalakítani. Kezdetben kap 5 db favázas E-t (1625-1629), majd ugyanenyi G-t (ez volna az első meglepetés).
XIII.: A 8-as kéregalagútjának ásását immár megkezdjük!- az első, jelképes csákányütés.
XIV.: FBI 023, "8V ELSŐ KOCSI).
XV.: ezzel az ünnepélyen megjelentek átszállítódnak Oskola- kitérőig.
XVI.: utoljára érkezik villamos cifrarévből Oskola- kitérőbe.
XVII.: 1918+1919, gyászkeretes tábla: "7 SzENT JÁNOS UTCA-/ MADARASI SOROMPÓ"
XVIII.: utolsó kocsik a Kádárdüllői sorompónál.
XIX.: Liszt Feren tér: 2004 hajt be elénk.
XX.: utolsó villamosok az Ilona hídon.
XXI.: Ilona híd előtt már síndarabb van a vágányra forrasztva,
XXII.: Íme a második meglepetés! MAÁV-Istvándira bebocsátásra vár: 7108+ ETEV-pőre+ETEV-pőre+7109.
XXIII.: Az ETEV- pőre jelentése: Erzsébet telep- Tüzértelep- Egyetem Vasút (ex fiktovi Úttörővasút) normálnyomközű pőrekocsija (volt IHÉV "O"-k!). Tartalmuk: 1-1db Et-acél váz, fémborítással.
XIV.: a beütött számok tanúsága szerint 1616;
XXV.: 1617 helyreállított vázai.
XXVI.: FKV tájékoztatás alapján: a most selejtezésre kerülő acélvazas Et ( 7-es állománya ), az ETEV tulajdonába kerül, ott keskennyoközű forgóvázat kapnak, s másodosztályú személykocsikként lesznek kiadva. Magyarul: 1600-1919:S; 1910-1918:S; 1919 helyett cserél 1649-el, így: 1649:S; 1919 (MUZ-védett, 1500-val, 1634-el, 1655-el egyetemben ) az 1-en fog közlekedni (1648+6009+1719).
XXVII.: mögöttük a volt ütközés másik résztvevője: 2011!
XXVIII.: 2011, Bay Zoltán tér. A jármű, hangja alapján E! Nem csoda, hiszen valóban 1616, 1617 elektromos berendezéseit (kontlorrel, vezérlés, motorok-építették béle, s forgóvázát is átalakították!). Véle próbafutásokat végeztek, s úgy találták hogy íly módon (értsd: G-kaszniba Et elektromos berendezéseket építünk be ) megvalósítható volna a 20 db-os házi G-sorozat ( Drőzs-Kisbégen találtak egy tsz-t ami legyártja a kasznikat!) (késöbbiekben H-sítanák). A húsz új G érkezésével remény nyílik a 10-es újraindítására!
VÉGE!
|