Fiktov7
Kószálások Magyaramália Székesfővárosában, lábra és szmenára
Remélem megérti a mélyentistelt olvasó, hogy a háromnapos fotókampány után egy hétig nem akartam villamost látni, őszintén szólva örültem volna, ha a világ összes villamosát szétvágák volna máról holnapra; de sajnos ez nem történt meg. Helyette keztek jelentkezni rajtam a szenvedélybetegeknél szokásos elvonásitünetek! Bár próbálkoztam pótcselekvésekkel ( csacsinszky-lejtő bebarangolása ), szervezetem jelezte, ez neki nem elég! Így kénytelen kelletlen fogtam szmenámat, s elindultam a nagy nihilbe.
I.: Megszokásból a tízessel szerettem volna beutazni Pollányi mihály utcáig, de a megállóban megláttam a fenti cetlit.
II.: Ha valaki azt kérdezné tőlem, hogy mit jelent a "járműhiány miatt a forgalom szünetel, kérjük a járművekre ne szálljanak fel" kifejezés, ezzel a képpel felelek.
III.: 2403 próbafutása csiga utcában.
IV.: 2401 is föltűnik.
V.: Csaba utca, próbázó G2-k pózolnak lencsém előtt.
VI.: 3kocsi, hat tengellyel, Csigadüllő- lakótelepre.
VII.: D muki viszi szt-Orbán térre a műszakiak ebédjét. Csak jönne már egy 1-es... vagy előbb mazsolát fotózzak?!
VIII.: És jöve az egyes!
IX.: Bay Zoltán tér, régen innen Ferenctelepre ment a kosarasi villamos, egy ideje azonban Szent János utcáig jár.
X.: Jár erre még "5", egyből két szerelvény;
XI.: 7;
XII.: nomeg az új tizenegyes, és az egyes.
XIII.: villamosringlispil MAÁV-Nyugati előtt.
XIV.: egy kicsit közelebről, a "14" tárolóvágányán már itt az első Bavissmot+Bavx+Bavt (2500+6100+6200)szerelvény!
XV.: Et+Ep+Et a Trep- összekötővillamosi-hídon.
XVI.: G, virágágyás közepén, Debussy tér előtt, háttérben a Fiktovi Városi Hangversenyteremmel.
XVII.: ...és a "Sellő hurokban".
XVIII.: ZIU 9 a 113-on, andalog a park platánjai alatt.
XIX.: Vörösmarty tér, a fiktovi troliringlispil.
XX.: Kölcsey utca- Kazinczy utca kereszteződése, ZIU-9, Ik-260T, Ik-280T várja hogy kanyarodjon a trabi.
XXI.: Ik-280T, Szemere utca. Legalább olyan furcsák itt, mint a 76-oson, az Izabella utcában. 50 éve persze még villamosok jártak a környékbeli utcákban- persze kicsitt kevesebb utcában, mint ma a trolik-( 4 belvárosi vonal), hiszen villamos csak a Mikszáth- Vadász- Füred- Kazinczy, utcákban, nomeg a vörösmarty téren zavarták a lakók nyugalmas állmát.
XXII.: Osvát Ernő tér, Ik-260T-k pihennek a platánok alatt.
XXIII.: Az elveszet tisztviselőtelepi-villamos nyomában! Leírt egy elegáns hurkot a gyep közepén ( nem látom- tudom! )
XXIV.: Majd a Fenyő Miksa utca szélén ( a parkoló autók alatt )
XXV.: kiért A Széchenyi-útra.
XXVI.: Persze akkoriban a Szécenyi úti, és Fenyő Miksa- Landler Jenő úti vágányok közt csak Héllyalmás kocsiszínen keresztül volt összeköttetés.
XXVII.: F+Ep símul a kocsiszín falához, ballag Endrédy- telepre.
XXVIII.: Fiktov átka, a Héllyalmási sorompó!- éppen zárva van.
XXIX.: Nem csoda, itt bonyolódik a tellyes Déli-gyártelep- Endrédy telep körvasúti átllítós forgalmon kívül a 15, 16, 20 számú MAÁV vonalak forgalma is. ( A szerelvény elején persze van vezérlőkocsi is- így a csörgő a végén van ( egyébként is vanrajta zárjelző! )).
XXX.: A dromedárokat azzal pótolják, amivel tudják: dupla MD
XXXI.: gokart.
XXXII.: A pupos
XXXIII.: szergej,
XXXIV.: csörgő megszokott látvány.
XXXV.: A gyalogosok a sorompó zárvatartása esetén is átjuthatnak a túlsó partra: kulturált aluljáró ( beelógó mazsoláért bocsánat- néha a nagy homérosz is szundikál).
XXXVI.: Amenyiben ( azaz nagyongyakran) zárva volna a sorompó, akkor a villamosok mind a Kossuth téren, mind a Keszeg utcában deltán foghatnak vissza. Képünkön egy Et dugja ki orrát.
XXXVII.: a delta "belül" igen csínos! van várakozó-melegedő helyiség, sőt! Még pénztár is!
XXXVIII.: Képelemzés: legballra ("1.") az FKV PFT-szollgállatának van telephelye. Mellette ( 2.) a delta tarózkodója áll. Az"I. vágány ( "3.") további útja során egyesül Héllyalmás- kocsiszín egyik kihúzójába, majd egy védváltón keresztül MAÁV-FKV kapcsolatot bizosít ( Igen ritkán még küldenek tehervonatot Fiktv belvárosán keresztül, esetleg egészen Ferenctelepig!!). A "II. vágány" (4.) egyszerűen bekanyarodik Héllyalmás kocsiszínbe. Végül következzék a kép szélballján, a téglakerítés mögűl kilógó épület (5.)! Eredetileg A Magyaramál kir. Déli Vasút ( MKDV) Fiktovi pályaudvarának ( nefeledjük, Az egész keszeg-utcai delta az egykori "Fiktov- Déli" helyén van! ) felvételi épülete volt, ma az FKV irodaépülete.
XXXIX.: F+Ep, Ep-vel előre tolat befele, kalauz a lépcsőröl jelez!
XXXX.: Kossuth tér, ha a sorompó zárva itt is deltán lehet visszafogni.
XXXXI.: Deltáz a egész világ! 1 es,
XXXXII.: vagy 2-es,
XXXXIII.: akár 11,
XXXXIV.: vagy 2A.
XXXXV.: a delta szárainak egyesülése után a vágány még folytatódik...
XXXXVI.: 103-as Ik-280T-i a Szent István úton robognak, illetve 112-es ZIU-i pihennek.
XXXXVII.: a vágány folytatódik, majd a Kisze utca- Huszárik utca sarkán megint deltává váli ketté, s beleolvad a kisze utca- Huszárik utca- Medve tér hurokba. bizony ez az összekötővágány a még 1980-ban elbontott Szent istván út- Bátori úti villamos maradványa ( a másik a Högyes kórházi végállomás volt, egészen egy héttel ezelőttig ).
XXXXVIII.: Szelíd hétköznapi forgalom a hurokban ( átépítése várható, véllhetően a medve téren építenk egy deltát- Így az előbbiekben ismertetett pár vágány is eltűnhet a későbbiekben ), ötös fordul kisze utcából Huszárik utcába,
XXXXIX.: kettőá pedig huszárik utcából- Medve térre.
L.: a hetvenes- azaz tizenötös jelnleg is deltában végállomásozik.
LI.: végezetül egy kis járműparádé: Et+Ep+Et; F+ep; G Medve téren, a III. kerületi polgármesteri hivatal előtt.
VÉGE!
|