Fiktov8
A helyzet délen...
Kéthete: búcsúztattuk a "hosszú hetest", kaptunk igéretett a Cserepesi Villamos Vasútról, nomeg láthattuk az Oskola úti kéregalagút ásásának ünnepélyes megkezdését. Most nézzük, hol tartanak a munkálatok.
I.: Bajonics téren még semmi sem látszódik az alagút ásásából, viszont a villamosvégállomást már sikeresen "megcsonkolták".
II.: Most már csak az Oskola utca nyugati vágánya maradt meg (így az most egyszerre ki- és be járat, képünkön 1627 történetesen be- jár ),
III.: A hurok keleti felét is "leharapták"- Így két csonka vírul jelenleg az állomás előtt.
IV.: Viszont meghagyták az egykori "rumlit"- bár ezt is megcsonkolták, s végét egy kicsit "kiegyenesítették", így itt nyugodtan, egyébb forgalmak mezavarása nélkül lehet visszafogni a
V.: kocsiszinbe.
VI.: favázas kereszt- Sipos forgalmi kitérő. Egykor még Capodi verea utcánál véltem látni az utolsó utast szállító favázas kocsit.
VII.: Liszt tér- végllomás. Gondolkodtak a villamos továbbvezetéséről a Kés- Kanál utca hurokban, aonban ezt menetrendszerkesztési elvekre, illetve egyébb okokra való tekintettel elvetették.
VIII.: Amint látható, már sem a Kanál utca,
IX.: sem a Kés utca felett nincs póráz.
X.: Belső- Akác út és Kés utca kereszteződésében megbontották a vágányt, s valami vágánynak látszó műtárgy továbbvezet a Belső- Akác úton.
XI.: a vágány 200-300m megtétele után bekanyarodnak a Druska partjára, elhalad valami rakodópartszerűségen, majd egy vágányzáró bakban végetér.
XII.: Hátunk mögüll oly jellegzetes hangokat hallunk, mellyek Mazsolárára utalnak!
XIII.: Hiszen ez tényleg Mazsola (így, nagybetűvel)! -Az FKV M28szerű dízelmozdoya. Szegény már tucatnyi festéskorszakot átélt ( ezért is imádják a közlekedéstörténészek, hiszen segítségével bármely, őt is tartalmazó képnek néha éves pontossággal is lehetséges a kormeghatározása! ). A fiktoviak szarint legszebb korszaka az volt amíg az FKV szabvánfestésében pompázott. Az utóbbi éveben már évente nyílt pályázatot hirdet a vállalat, s közönségszavazással dől el az adott évben évényes festés.
XIV.: Néhány normálnyoközű Uba-t húzott magával. Az ubák a uszályba ürítik kő-és föld tartalmukat ( a vízügyi hatóság vásárolta meg, gátépítéseknél- felújításoknál lesznek felhasználva.
XV.: Oskola kitérőnél a munka dandárja!
XVI.: De hova megy a mazsola? A sínek az oskolába vezetnek!
XVII.: a sportudvaron átrakót létesítettek. Itt lapátolják át a munkaterületről érkező "bányavasut" szállítmányát a "kikötői irányvonat"-ba.
XVIII.: Oskola utcai bányavonat. Élén az ex "wietkong XII" C50 alapú páncélmozdony, immár a Béderi Szénbányák tulajdonában.
XIX.: A gondnok garázsában rendezték be a "kocsiszínt. Jelenleg egy másik "pánCél50" pihen benne.( Mazsolát ideinglenesen az igazgatói irodában szállásolták el.).
XX.: Mindezen kellemetlenségekért cserébe tanév folyamán minden reggel 7:45 kor "iskolavonat" közlekedik az Oskola utcában, illetve a belső-Akác úton a tanulók összeszedésére. A két személykocsi (mindkettő a Béder- Kisfa keskennyomközű vasútról származik, csak az egyik normálnyomközűsített- bár eredetileg mindketten villamosok volta Saródon, a fotballkapu melletti csonkákon várja feladatát (hál' istennek, addig még több mint egy hónap van hátra!).
XXI.: végezetül egy kép az Oskola utcai "frontfelytés"-ről.
VÉGE! |