fiktov9
Héllyalmás, kádárdüllő és Káposztás, változások előtt
A helyzet egyre fokozódik! Heteken belül várható az első tizenkét "H" (Héllyalmás-állományába), illetve az utolsó ( huszadik ) "G2" ( Ferenctelep állományába) megérkezése, és forgalombaállása ( Hiszen Ulkán, illetve Drőzs-Kisbégen már lepróbázták szinte valamennyit). Ettől kezdődően A hatostól és kilencestől elbúcsuzhatnak az "F+Ep"k a négyes az "Et+Et"-ktől, Fiktov pedig a kilencestől ( nem sokáig, hiszen másnap a huszas már kilences lesz ). A négyesen innentől kezve 15 "G2", a hatoson 12 "szimplahá" fog közlekedni. A 35 db "F+Ep" vel megindul a forgalom az Erzsébettelep-temető ig meghosszabbított ötösön. Az így feleslegessé váló 80db Et-t, 20 db Ep-t leselejtezik. A négyes innentől kezdve Káposztás-MAÁV ig fog közlekedni, A Neumann János út és Simonyi Károly tér közt felszedik a maradék egyvágányt. Ady Endre,- Neumann János,- Beke Manó,- és Bíró utcákban megépítik a hiányzó második vágányokat, A Káposztási hurok "Salak utcai felét" elbontják. A Héllyalmási hurok is befejezi pályafutását, a hatos Kőrösi Csoma térig hosszabbodik. Remélem enyi változással már felcsigáztam a mélyen t. olvasók kiáncsiságát.
I.: A Héllyalmási hurok bejárata, Gőz utca, 1786+5981 kanyarodik be. Itt is kanyarodott már mindnonnan a villamos!
II.: Gőz utcai életkép.
III.: ZIU9 és F+Ep egymás mellett állomás téren.
IV.: 1790+5985 megett Héllyalmás MAÁV.
V.: Síp utcai életkép.
VI.: Ezt a szergejt a tizennyolcas és hérmas felett nem tutdtam kihagyni!
VII.: 1970 ben a Kádárdüllői sorompónál történt vonalelvágásokkor a Bíró utca- Platán utcai vágányokat is fölszedték, a kádárdüllői "óriás" hurkot a Neumann János utcán át, egyvágánnyal kötötték be a Radnóti Miklós útba. S vajon hogyan lehet egy kétvágányos vonalat legkevesebb váltóva viszonylag használhatóan elágaztatni?- hát ha két egyvágányú vonalra ágaztatjuk el! Így A Radnóti Miklós úton kiiktaták az utcatengely felőli vágányt ( képek tanúsága szerint még a kilencvenes évek első felében is megvolt még foltokban! ) Neumann János utcától Platán (ma Simonyi Károly ) térig.
VIII.: a puritán vágányrajznak persze hátránya is van, pl ha az előbb érkező villamos még "ellenvonatra" várna, a későbbinek pedig már mehetnékje volna. Íme a tornamutatvány!
IX.: Most tolat farral előrre, keresteződősben átlósan az "F+Ep"!
X.: Marconi park. Az új, kettősvágányú pálya valósínűleg az út közepén vezet majd, a háttérben somolygó ZIU persze marad.
XI.: Salak utca: itt sem lessz már sokáig villamos.
XII.: Káposztás-MAÁV. Valószínűleg visszaépítik a "régi tízes" hurokvégállomását, ott fordulnak majd az egyirányú H-k.
XIII.: Simonyi Károly tér, 1584+1585 pihen a volt kocsiszín előtt, 1684+1685 kihalad Szarvas fele. Régen azért nagyobb volt itt az élet! (Nemsokára már ekkora sem lesz).
XIV.: 1678+1679 Radnóti Miklós út egyvágányú szakaszán. az elbontott vágány helye még látszik!
XV.: Az Ady Endre utcai egyvágány az 1980-as átépítésekkor került beépítésre, a második napjainkban fog.
XVI.: Zöld Dió ( nem a Palotai Boris regény...) utca 1779+5929 keresztez 1767+5917-tel.
XVII.: a Grieg téri trolivégállomás, ikaruszok egymás közt.
XVIII.: Végezetül A Káposztási hurok. Nemsokára már G2-ket fotózhatun F+Ep helyett.
VÉGE! |