Magyaramaal2
Úton- Fiktovtól Saródig
Elegünk van Fiktovból! Mit tegyünk? Nem kell félni, a költői kérdés megváloszása senkinek sem feladata, helyette cselekedtünk! július utolsó hetét saródon szándékoztuk eltölteni. szállást a "Szulavy MAÁV Szálló- Saród"-ban sikerült szereznünk. így egy csendes hétfő reggel elindultunk...
I.: újra jár a "10"! A képen éppen 2402 döcög a Csiga utcában.
II.: Mivel a tizes még mindig Ferenctelep-MAÁVig jár, ezért idáig utaztunk vele.
III.: Et+Ep+Et áll be a felszállási peronhoz.
IV.: Et+Ep+Et, F+ep MAÁV-Keleti előtt.
V.: ZIU9 vág át a Szécheny úton.
VI.: Hélyalmás-MAÁV irányú 112-es áll be a megállóba.
VII.: Állomástéri keringő- a troli marad, a villamos már nem soká (helyette sétálóutca színház térig- hiszen csak száz méter!).
VIII.: Héllyalmás-MAÁV, az elsőn a Sükködről érkezett gyors, csörgővel az orrán.
IX.: A hatodikon dromedár a teherjével dübörög,
X.: Az ötödiken sziliingájával szöszmötöl- ne féljen, mindjárt megérkezi Fiktov-Keletibe.
XI.: Matuskán (azaz az elbontott hídhoz vezető csonkán ) buzenykánk már mocorog.
XII.: Beáll a négyre, fölszállunk rá.
XIII.: Héllyalmási sorompónál egy egyes szerelvénye várakozik.
XIV.: Déli-fűtőház, fiktov dízelparadicsoma.
XV.: Fiktov Déli-gyártelep gurítójára gigant nehézterhet vonszol föl.
XVI.: "Madarasi sorompó-FKV" ( helyesebben istvándi sorompó), egy G fog vissza párhetes végállomásán.
XVII.: Istvándi-kitérő: kereszt.
XVIII.: Mivel vonatunk Igócsaródra ment, ezért Madarason le kellet szálnunk. Buzenyka Madaras III. vágányán
XIX.: és Márciuspuszta-elágazás váltóján.
XX.: Mezeimetró madarasi vár alatt,
XXI.: és távolodva az ártéri erdőben.
XXII.: De siessünk, mert végre a mi vonatunk is érkezik Madars III. vágányára.
XXIII.: Csak bevár egy tólatós teherrel futó gokartot.
XXIV.: Karint, kereszt.
XXV.: kommány, "Belső-Magyaramál Záhonya". Az átrakó.
XXVI.: Kommány I.vágányán a Mikod-Kommány személyvonat, 3Bak+C50; II.vágányán az igócsaródi személy, 4Bax-al, Mk48-al; a hármon pedig a mi ségeri személyünk várja mihamaribb induláását. normál nyomközű vágányain ( hat, hét, nyolc: peronos, kilenc, tíz: körüljáró, összekötő az átrakó fele) gokartok, és a fiktovba induló Bzmotok pihennek.
XXVII.: Fotómegállás: emkánegyvennyolc robog egy falu kiskertjei alatt,
XXVIII.: és egy jelntősebb vízfolyás felett.
XXIX.: Jékszentlőrinc, kereszt.
XXX.: Bölényes állomás keskenyvágányain ( az állomás tér kövezetén) két személy árválkodik.
XXXI.: A keskenyágányok az átrakón
XXXII.: kersztüljutva fonódnak a normálvágányokkal ( M63-012 normálvágányon),
XXXIII.: így együtt vezetnek át a "Bölényes-séger- Trephíd"-ra.
XXXIV.: Előbb csörgő csörög béhávékkal,
XXXV.: majd Mk45 nehézteherrel- ugyanazon a hídon.- tiszta Záhony!
XXXVI.: Séger normálvágányain a nagy túlélők: két- és háromtengelyes ganz-jendrasik mellékvonalimotorkocsi-klónok ( a mellékvonalak egyik alapvető típusa, becenevük: jendro ).
XXXVII.: Jendro kereszt Nyáras állomáson.
XXXVIII.: Ugyanez Uzsaron.
XXXIX.: Saród állomás személyvágányain gyikok, csörgők, jendrók.
XXXX.: Végül egy kellemes meglepetés: mazsola, személykocsikkal, személyvonatként.
VÉGE! |