Kucsaar1
Fényes nyári délután a csuklósok városának, Kucsárnak utcáin, a Kövecsnek két partján (leginkább 1000V)
I.: Margit tér, előtérben csuklós UV az ötösön, kicsit megette nyúzott Ícs a hatoson, leghátul pedig szállásunk. Mivel délután érkeztünk, s két éjt kívántunk eltöltenni a kövecsparti Kucsár bűbájos városkájában, vagy húsz-harminc kilóméterrel a Szerbamál-határtól, hol látnivaló bőven vagyon (különösen egy VB számára), mássrészt a harmadik nap hajnalán már sietnénk is a "nagybögöt express"-hez, harmadrészt a Kucsári napijegynek csak egynapos változata ismert, így mint kígyót bűvöltük a menetjegyeket- első nap letudva egy átszállójeggyel (4-5, CsUV-ról CsUV-ra), nomeg nemkevés cipőalpkptatással (mint a továbbiakban be is lesz mutatva).
II.: A Margit-téri hurkok egyike, az ötös villamosé,
III.: míg másika a hatosé.
IV.: Az ötös a metszés után a Bíró Lajos út szélén egy ideig két vágányon csattog (3911; 3905),
V.: majd egy hirtelen váltó, s egyvágányos a villamos.
VI.: A Margit téri templom fala mellett végállomásozik a 8-as HÉV tigrise,
VII.: majd tovabúg.
VIII.: Frissítő nyári zápor alatt (ICS-t) fotózni csak esernyő alól lehet.
IX.: Diófa kocsma, esőben kitűnő fotóles.
X.: A Bíró Lajos út Segner útba torkollik, honnan is a 3000-es ICS csörömpöl (ezekre a képekre szokás mondani- szinte szisszeg).
XI.: Kisvásár tér, az 1, 1A csuffiinak végállomása. Persze hogy szegényeket mért pont a CSMIK típusjellel látták el... (Már csak a zsargonnév maradt- CsI).
X.: Píperketővel törik a Segner út, hatosícsé kecsesen hajlik.
XI.: Bartók Béla út- Segner utca, delta- jól láthatóan a ball-ágat csak nagyritkán használják.
XII.: Ezt a szép CSUV együtállást nem hagyhattam veszni.
XIII.: Sem ezt az ÍCs-CSUV vegyesfelvágottat sem (persze váltóból már nem olyan jó- hd.: Képzelt riport egy angolváltó felvágásáról).
XIV.: A Bartók Béla út Molnár Ferenc térbe torkollik (ide még: Bemm út, Erzsébet híd). Megfordul itt: 2(Állomás- Prágatelep; KCsV7), 4(Állomás- Kodály Zoltán tér; CsUV), 5(Margit tér- Bartók kocsiszín- hunyadi János tér; CsUV), 6(Margit tér- Kisvásár tér- Kossuth Lajos utca; ÍCs), 7(Kodály zoltán tér- Kaffka margit utca- Egyetem kocsiszín; ÍCs). Képemen történetesen mindegyikből egy-egy reprezentáns.
XV.: Kácsévéhét, s csuklósÚV csoszog a Bemm úton.
XVI.: Bemm József tér. Itt található a Gajdács Megyei Vasútközlekedési és Helyiérdekű Autóbusz Vállalat (GMVHA) székháza. A GMVHA üzemeltelti a megye 1000V-os HÉV-hálózatát, s ennek Kucsári betétjáratait. A Kucsári közlekedési Vállalat (KVK) számára a 600V-os villamosok maradtak... Különbség még, hogy a HÉV-en rendszeres a teherszálítás- Temető-rendező, Foktői rendező).
XVII.: A Bemm térbe befut még a Szemere út is, két oldalán acélsínekkel, acélkerekekkel-
XVIII.: A tér pedig a Kövecses folyó fele nyitott,
XIX átkelőhajó, a túlparton a korzózók közt tigrisszendvics, szólótigris (ezért ily edzettek a kucsáriak!).
XX.: Mellesleg a téren végállomásozik a 11-es. Jelen esetben 3303-as barbi (persze már nem rózsaszín a beltér).
XXI.: Mivel 2, 4, 7, 11 a Szemere útra fordulnak, a hatos ÍCs-i magányosan koptatják a belső- Bemm út sínjeit.
XXII.: Dob utcából kanyarodik az ellenvágány, a végállomás fele haladó kocsik még mennek pár tucat métert a Bemm úton.
XXIII.: Kossuth Lajos út, végállomás. ÍCs-tigris együtállás.
XXIV.: A hatostól búcsúzóul még egy kép a Cirok utcai hurokról.
XXV.: Nagybögött express, szendvicsforda (712+1012+1015+1014+1021+704).
XXVI.: Szóló tigris (721) a 12-esen.
XXVII.: Ady Endre tér, egyik irányba 600V, másikba 1000V szeli át. Egyébként a Foktő felől ékezők(A1, A2) legkedveltebb átzsállási pontja Állomás fele (3-as); a Csempeház (B1), Alsólajos (B2), Nagycsokor (C) felől érkezők a Gárdonyi téren szoktak átszállni a hármasra. Csak szegény vecseieknek (D) kéne mindenkép kétszer átszállniok- de nekik úgyis ott Vecse!
XXVIII.: ÍCs a parkon át, bokrok közt.
XXIX.: Szendvicsforda Nagybögöttre el.
XXX.: Erzsébet tér. Csuffi, s tigris teherel.
XXXI: Nehezenfékez, az uasok frissen cserélődnek
XXXII.: fürgén gyorsít.
XXXIII.: Foktői rendező. (Foktő innen még vagy 10km). Szedvicsfordánk ellenvonatjára vár.
XXXIV.: Be is dübörögne a csatolttigriss terhével, csak épp
XXXV.: Kucsár- kikötőből meg éppen kijárna a pupos.
XXXVI.: közeleg
XXXVII.: halad.
XXXVIII.: Soromót felengedik, jelzőt húzzák, teher bejár
XXXIX.: teher a rendezőbe vezető deltán behúz,
XXXX.: szendvicsforda kihúz.
XXXXI.: egy gyors pillantás Foktő- rendezőre
XXXXII.: és a HÉV- járműtelepre.
XXXXIII.: A motoros állományt a jó öreg és magas tigrisek alkotják, míg a vontatott állomány fele-fele-fele részben még PXIII (13**), MIX-pót(10**), P+(14**) (alacsonypadlós "magyaramál- kenguru").
XXXXIV.: 12-es tigrise, teher nélkül érkezik, így csak visszafog. s roog is vissza.
XXXXV.: Mi is megyünk utána... Egészen a Kossuth hídig.
XXXXVI.: Teher s személy (Vasirtási keringő- mármint a rövidebb szerelvényre elég egy gép, s az körüljár végállomáson- mármint ha nincs hurok).
XXXXVII.: Kossuth hídfő- Árpád út, Gellért rakpart sarok.- Ahol az összes 1000V-os megfordul (kivéve a tizennyolcast). A betűs járatok a Gellért rakpart- Vaskapu utca- Árpád út- Piac utca- Piac- Hajcsár utca- Árpád úton köröznek (már melyik hol lép be-ki... A: hídfő, B,C: Vaskapu-sarok, D: hunyadi János tér. azonban mindegyik a Piac nál végállomásozik. A 12-es végigrobog az Árpád úton, míg a 8-as a vaskapu utcánál élesen fordul vissza rá (ld.: LII.).
XXXXVIII.: Árpád úton mindennapos személyforgalom.
XXXXIX.: kettős törés (plánparalel út).
L.: Piac utcából táncostigris (718),
LI.: Árpád úton már megint valami elegy.
LII.: A nyolcas tigrise (702) kanyarodik Vaskapu utcából. a nyolcas az egyetlen a három számozott tigrises közül, amely nem bonyolít teherforgalmat (a korzózók legnagyobb örömére). Mellette 721. Ennyi aztán elég is legyen egyenlőre... A Vaskapu utcában a Kucsár Város Múzeum megtekintésére indultunk.
VÉGE! |