Fiktov15
Nyomorgó cifraság...
A fagyra tőrt emel az ág- de csak téli éjszaka, nyári reggel legfeljebb fagylaltra emelünk nyelvet-
I.: Vagy G2-re objektívet.
II.: Mivel az előbbi elment Ferenctelep MAÁV-fele, kénytelenek vayunk várni a szt. Orbán kápolna fele közlekedő tízesre, ld a képet!
III.: Fiktov legbájosabb tere, előtérben 2500, háttért a szoborfülkés lépcső, támfal.
IV.: Támfalról a villamosvégállomás. Már erről is van jópár képem. Dehát megunhatatlan...
V.: Szép kilátás. Ferenctelep lábunk alatt,
VI.: S a meredek úton FKO-037 a 201-en kúszik fel. Hangja elbűvölő, de hát kinézetre sem panaszkodhat az Ikarusz 260...
VII.: FK1-011. Állatkerttől ereszkedik alá az egykoron Kamak környékén közlekedő Ik-260as. Egyszer még A Kamaki Lóvasutat is föl kéne keresni...
VIII.: A 211es autóbusz végállomása Ferenc tér sarkán. Háttérben az elmaradhatatlan villamosok, s az állomás felvételi épülete.
IX.: Már csak a két állókocsi favázas...
X.: Ferencelep, utascarnok. Az aluljáró a B és C peronok fele vezet, míg a két kapu az A
XI.: peronra. A háromra valaami gyors érkezik szilistül. Balkéz felől a vendéglő terasza.
XII.: Vissza az utascsarnokba... teljesen logikus, hogy a vizuális utastájékoztató berendezés a városi főbejárat fölé került...
XIII.: Érkező 9:50- Bölényes a kettőre.
XIV.: Balkéz fele a forgalmi.-és a pénztárak. FEB ugyan nincs, viszont a MAÁV kiad a városhatáron belülre érvényes jegyeket (Istvándi- Kitaibel utca mh; Kádárdüllő, Káposztás, Endrédytelep és Ferenctelep állomásokon belülre) ad ki- egy kissé olcsóbb az FKV-menetjegynél, miket aztán a kalauz érvénytelenít-ha érvénytelenít. Köszönhetően az igen kedvező vonalvezetésnek (vagy csak két-három megállást (1, 3 30 ill 15-16, vagy a város teljes megkerülését jelenti- 10, 20), városon bévül csak a VB-k használják, meg egy két elvetemült polgár, ki jó helyen lakik...
XV.: Peron vágéről belátható a Csigadüllői ív, leóingánk közeleg.
XVI.: Őfelsége, Frankel Leó.- Mondhatjuk ezt egy kommünárra?
XVII.: Cifrarév elág bejáratán megfognak bennünket- A BDt ajtajából fényképezünk...
XVIII.: Nohab valami nemzetközi gyorssal jár be elénk- egy-két percig még átcsorogunk.
XIX.: Alighogy behaladt a nemzetközi, egy gigant átállítósterhével már dübörög is Északgyártelep fele.
XX.: Jobbról jelentés: a jelző gelb.
XXI.: Cifrarév A vágányán állunk, s nézzük, mint jár ki a Balassy, Amáliák talán leglegendásabb nemzetközi gyorsa. Most éppen V63-014 viszi.
XXII.: Ellenvonat behaladt, végre járunk mi is ki. No persze, ha nem egy vágny volna Fikov-Nyugati fele. S nem háromvágányos volna Cifrarév elág, hanem vagy öt, és volna vagy két szigetperonja. Végül is a város közepén van, vagy hol... S kiválló átszállóhely volna a nemzetközi s belföldi távolsági forgalomnak (csak a harmincas nem érinti (nomeg 15-16 s 31, de a hármas villamossal tíz perc ide Héllyamás. De persze éppen mert a város közepén vagyon, nincs is több hely. Esetleg ha volna egy Bfok-Bv rendszer... Csak addig is meg kéne építeni a teherforgalom számára az Abanovográd- Agasár elkerülővasutat- ami már vagy 30 éve van tervben. Addig is, az elágazás fevételi épülete "tornya" mellett 324,044 szoborgép.
XIII.: MAÁV-Nyugati második bejáratán megint megfogtak! Most épp ez a gőtemot
XIV.: villanyzódik Bölényes fele.
XV.: Nagyvégre azért csak megérkeztünk Nyugati- Bahnsteig zehn.
XVI.: Ez a függényi MD pont jó volna nékünk...
XVII.: Indulásig még fotózgatjuk a csillogó-villogó nemzetközi expresszeket.
XVIII.: Ez már bizony Egyetem. Talán az egyetlen, városi forgalomba is használt állomás- meg még talán Hopcság s Istvándi mh-k. MD-kihalad héllyalmás fele, Endrédytelep meg valami terhet küldött ezzel a szép kis Szöcskével.
XIX.: Hiszen ez V46-023: Ötvös Csöpi! (Persze nem mindenki ismeri el- én sem...).
XX.: A kettőre Dényből jön a sziliinga.
XXI.: Harmadik vágányra csörgőinga jár be, továbbindul Fiktov-Nyugati pályaudvarig. Fiktov nyugati pályaudvarig csak
XXII.: Fiktov- Északgyártelep állomáson áll meg. Innentől cifrarévig már csak egy vágányra futja (igaz, Egyetem s héllyalmásig is csak másfél vágány van...
XXIII.: csörgő ki,
XXIV.: blokján már ott is egy teher.
XXV.: Ez úgy látszik iparkiszolgállás.
XXVI.: Meg is jelenik őbobósága (szegény M44-125, Bob herceg, nem kellet volna belemenned abbba a kamionba...)
XXVII.: Ez a gyors pont jó lesz nékünk
XXVIII.: Délgyártelepig. Könnyű nyárvégi hétköznap,
XXIX.: egy csipet Bz, egy szobor 242,004 (a másik három még kormányzati...)
XXX.: egy kevéske iparozás,
XXXI.: gurítgatás,
XXXII.: sík szaszlat-nak!
XXXIII.: Az állomás előtt 2008. G2-ké a jövő!
XXXIV.: Ez bizony egy pótlóbusz. Van e vajh pótökör-busz? Bizony, mikor a Cserebogár-sárga cserebogarat konferálták be a Petőfin, s a Négy ökör a szekérrel ballagott- s a vers kitört Latinovitsal...
XXXV.: Oskola előtt, a fejtés frontja előtör!
XXXVI.: Ezt a pár métert már be is födték.
XXXVII.: FKO-052 a 202-esen, irány
XXXVIII.: Káposztás. Jelenleg a négyes Ht-zik itten.
XXXIX.: Egy sarokkal odább.
XXXX.: Személyvonat Fiktov-Káposztáson. Héllyalmásig jó leend.
XXXXI.: Héllyalmás, csak jönne egy
XXXXII.: Menyétvár-Bebekkút állomásig közlekedő személyvonat! A négyre előáll.
XXXXIII.: Bz be, mi már ki (sebaj, fél óra, s itt a Drőzs-kisbégi...
XXXXIV.: F+Ep a tizenhármason?!
XXXXV.: Endrédytelep. A képek alá szerintem nem kell magyarázat.
XXXXVI.: Megkjegyelmezek... Ez itten egy mikloádi Bzmot.
XXXXVII.: Eine kleine tolatós.
XXXXVIII.: Zum Beispiel Ex "Comenius". Tekintélyes tíz kocsi...
XXXXIX.: Ez a teher meg Agasárrúl tart dromedárjával Délgyártelepre.
L.: hármas villamosra szállánk, s zúgnánk haza-fele
LI.: G2re szállunk Kőrössy Csoma téren, igaz
LII.: csak Cifrarév alá jövünk a kilencessel. Finálénak szerintem elmegy az Et a piroska alatt.
VÉGE!
|