Fiktov16
A hétvége huszonegy pillanata
"A kecske meghal, a káposzták éheznek"
Pár hete már azt hihettük mi itt Magyaramália kies székesfővárosában, hogy többé nem lesznek már 19-nél magasabb számcsoportú villamosvonalak, s most pedég lőn 70; 71; 80. Igaz, csak hétvégén, s 7; 8; 9; 10; 13; 17 nem is jára- lévén hétvégénként 10 és 17 70 számon, 8 és 9 80 számon, míg 7 és 13 71 számon összevonva- míg a hatos Kádárdüllő (Ady Endre út-természetesen SZE. második feléig-nem közlekedik). Így szombat s vasárnap a Szent János utcai s Kőrösi Csoma téri végállomások üzemen kívül helyeződtek- illetve a belsőbb területeken nőtt a járattsűrűség, és példának okáért Istvándi s Ferenctelep közt javulának az eljutási idők (-1 átszállás). Azért a 71-es 40' es menetideje... Nézzünk hát körül, mikor még az ebédek melege száll...
I.: Jól megszokott nyitókép, G2 a Csiga utcában. Most éppen Rozovics Sándorné vegyeskereskedése előtt.
II.: Pollányi Mihály út, előtérben a lóvonat "gépe" rágja a zablát, háttérben valami ikarusz gurul vala lefele.
III.: G2 pollányi Mihály utcénél befelébb Erdős Pál útján. Szó-szó, nem szokatlan látvány (kocsizsíni menetek), de azért lekapásra érdemes- főképp ha mellette ott egy Et+Ep+Et...
IV.: Lóvonatunk immár menet közben,
V.: s MAÁV-Ferenctelep előtt a hétköznapi tízes végállomásán. Az egész viszonylatszabászat oka ez a röpke két megállós lóvasút- az igazgatóság megígérte, hát legyen is úgy- csak akkor hova járjon a 10? (vegyes forgalmat nem szívleltek volna- avagy ne is járjon?)- így döntöttek végül is 10 s 17 összekötéséről (ilyen irány persze volt már- a régi 15-ös). Ezután jöve az ötlet a többi két vonalösszekötésről, s a két ominóz végállomás szüneteltetéséről...
VI.: Mint tudjuk, Ferencteleptől csak egy megálló Szegfűhalom kitérő. Képünkön épp Johan Wolfgang Goethe keresztel Weiner Leóval (a mester egy időben inkább teherfordás gép volt, most inkább a marslakónak szokása...).
VII.: Előtérben szakállszárító ikaruszok, háttérben Fiktov pazar panorámája.
VIII.: 1720+6040 Istvántelep- Krúdy Gyula utca végállomáson, a 3-as vonal képviseletében.
IX.: Bevallom, nem szorgoskodtam Istvántelep (külső Béke út) bejárásán, még mikor Et+Ep+Et pörgött az ötösön, ezt a képet viszont iderakom. 1520+5905+1521, még pár héttel ezelőtt. A háttérben a hármas valamelyik F+Ep-je.
X.: Vissza a jelenbe... Sátor utcában hurkul az 5-ös, immáron 1768+5918.
XI.: Bay Zoltán tér- a hurkon valami G2 áll. Illetve indul Sellő fele. Megjegyzendő, hogy mi is eredendőn arra kéne majd hogy eljussunk (17:00-tól a Fuldvornicai Filharmonikusok koncertjére jegyünk volna...). A hurok egyébként még a 12-esnek volt végállomása, körülbelül 1952-ig (Valamikor akkor indította még az ifjabb Vitányi a Sóti Néplapot).
XII.: 2403 élesen fordul Macska tér irányából Csigadüllő fele.
XIII.: Nem túlzottan megszokott látvány a G-kocsi sem az Erzsébet hídon,
XIV.: Sem pedig Csobánc téren- főleg, ha kettő (2008; 2034). kivétel persze a kocsiszíni kiállás de ezek itten a 71-es forgalmi kocsii.
XV.: Medve tér kicsit árva- az 5 már elkerüli, 2A hétvégénként nem közlekedik, csak a tizenötös G-i állnak be az egyre-kettőre (a képen 2000 a kettőre).
XVI.: Pipa téren semmi változás nincs nyárnak eleje óta, viszont innen még egyetlen egy képet nem közöltem. Pedig mint a képen látható, itt szinte lehetetlen csak villamost fényképezni. Nomeg épp egy 11-es (1652+6011+1553) érkezett, eljöttünk hát véle végállomásáig.
XVII.: Ízelítő a Bródy Sándor téri trolivégállomásból (103 s 114-mint köztudott).
XVIII.: Ezen a sarkon fordult be régeste-rég (még 1981 előtt) a Káposztás fele dúdoló villamos.
XIX.: 114-el pár perc csupán Endrédytelep. Most épp az árnyékban pihen egy Ikarusztroli.
XX.: Iskola utca kitérőjében a forgalom változatlan. (Vajh mikor érkeznek a hármasra a Ht-k?)
XXI.: Endrédytelep- MAÁV előtt a 71-es G-je pihen, ezzel nagyjából el is jutunk majd célunkhoz... talán...
VÉGE! |