Tartalom
VB Club 12
 
Közérdekű Információk
 
Tudtad-e ...

...hogy még működik a honlap?

 
Irkák
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Képzelt képriport egy képzelt országból
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Impresszum

A VB Club 12 hivatalos honlapja. Szerkesztők: Farkas Balázs, Nagy Gergely Józsi E-mail : vbclub@citromail.hu

 
4

Fiktov 3.
Hőgyes korháztól a Körösi térig

Az FKV jármű és útvonal korszerűsítésének okán juni 30-án elmegy az utolsó vilamos is a Cincér utca- Báthori úti vágányokon. A sinek még megvárják a legközelebbi útfelújítást, a vasútbarátok pedig búcsúzni kezdenek a Bartók Béla út Medve tér- Cincér uta közti szakaszán siető G-k től ( beljebb ot a 80-as és 70-es (holnap déltől 8; 15). Az itt közlekedő 11-es járműállománya (10db G ) a 7-esre kerül.
A vonal története a ma már ködös múltban kezdődött. 1884-ben egyesült Az Istvándi HÉV (IHÉV) (Istvándi kikötő- Déli Gyártelep vasútállomás, (A), gőzvontaás) és az Endrédy telep Iparvasút (ETIV) ( Kazinczy utca- Kosztolányi Dezső út (akkor persze még Baromhajtó út- Vécsei töltés Endrédi telep  vasútállomás, (I), villamos vontatás), Fiktovkörnyéki Ipar és Helyiérdekű Vasutak ( FKIHÉV) néven. A két vonalat 1885-ben, Kádárdüllőn- Káposztáson- Kossuth telepen- Hopcságon- Endrédy telepen keresztül, villamosított, kétvágányos pályával kötötték ösze (D; E), Kádárdüllőn óriáshorok, Hopcság- Medve téren háztömbkerülgető épült. Ezzel a nagy kerülőkkel elátott hálózattal FKIHÉV olyan, akkor még önálló Fiktov környéki településekne vállalta közlekedtetését, melyeket addig a lóvasút, és villamos is elkerült ( legközelebb A Szarvasnál, Fiktov egykori városhatárán volt.
1920-ban Fiktov Város önkormányzata megszerezte mind a "Fiktovi Közúti vaspálya Társaság" (FKVT), mind az FKIHÉV tulajdonjogát, a két vállalatot "Fiktovi Egyesített városi Vasutak" (FEVV) néven egyesítette. Az FKIHÉV kerülőit 1925-ig új vonalakkal (Radnóti út, Szarvas (csárda?- tér?- utca?)- Kossuth Kórház (5)) vágta le. Káposztás ellátására  az Addig Medve tér- Kádárüllő- Vasutaselep (C; D) közt közlekedő járatot Káposztás Vasútállomásnál visszavágták (9) ( a Pilinszky utcán keresztül ennek is vágtak a kanyarultjaiból ), Medve tértől Az újonnan kíépített Pipa téri hurokba betétjáratott közlekedtettek (9A).
Kossuth (később Högyes Endre) Kórház 1925-től 1980-ig a Ferenctelep vasútállomástól induló villamosok végállomása volt. a '70-es években létrehoztak egy közvetlen Istvántelep- Pippa tér járatot (6).
Majd eljött 1980 szept. 1-je. Ekkortól kezdve a Bátori úton trolibusz bonyolítja le aforgalmat (Káposztás, Grieg tér- Belváros Tölcsér utca), a Ferenctelepi Járat (1; 11)  Pipa térig jár, ( Medve tér áttvette a Szarvas feladatait), A Káposztási villamos (9) a Radnóty útra terelődött, A Cincér utca Bartók Béla út,- Báthory út közti szakaszán a vilamosforgalom pár nap múlva a kórház előtti végállomásig újra indult (11), ( Így megmaradt a villamosforgalom a Bátori út utolsó méterein), a vágánokat Bátori útttól tovább, illetve a Zölddió utcán "csőtörésig", a hálózattól elvágva meghagyták. A Cincér utcai villamos léte már megnyitása után  1 hónappal megkérdőjeleződött, ugyanis szüneteltetése három napja alatt a betegek, és akörnyék lakói is szinte maradéktalanul átszokak a párhuzamos trolibuszokra. A vállalat vezetőség azonban megtartása mellett döntött, mivel a Széchenyi úton és a Bartók béla úton, körösi Csoma tér -és kossuth telep közt a nagy, átmérős viszonylatok betétjárataként fogták föl, aminek végállomása a túlterhelés szélén álló Pipa tér helyett Högyes Endre kórház. (Betétjárat- betétjárat, De a szséchenyi út nélküle is zsúfolt+ ott van a Héllyalmási sorompó!). A holnaptól kezdődő átalakítások során 1.: szükség van a vonal jármű állományára, 2.: feleslgessé válik a betétjárat ( iskolai szünetben nincs is szükég rá! (ld.: Bp. 2A)).
Tehát juni 30-án hajnalban (értsd.: 8-kor) kiutaztunk a 11-essel Kisfaludy utcába...
I.: 2015 távolodik a Cincér utcában, az utca szélén, várja a jól megérdemelt pihenő Högyes kórháznál.
II.: 2014 kanyarodik Bátori útról cincér utcára- 2015 meg várja, hogy bekanyarodéhasson a bátorira. Érdekes: bár 1920 ban már ugyanaz a vállalat hozta ki a Bátori úton a villamost, mint aki a cincér utcán, vágánykapcsolatot mégsem épített..., ezzel 1980-ig kellet várni. Akkor viszont a Bátorin csak a jobb vágányt hagyták meg, hogy azon keresztül be lehessen jutni a  végállomásra.
III.: 2014 távlodik a Cincér utcában, az utca szélén. Nagy út (18') áll még előtte! Érdekes: Fiktovban már csak az FKIHÉV két útvonalán maradtak meg az út szélein vezetett vágányok (Oskolautca (már ahol még akad vágány), Cincér utca,- Fazekas Mihály út), és volt viszonylat (C), amelyik mind a hármon megfordult!
IV.: 2015 Högyes Endre Kórház végállomáson. Puritán forgalmi létesítmény, egy vágány, a vágányzáró baktól 40 méterre egy 40 méteres kitérő, ehez összesen kettő darab rugósváltó ( így is elfér benne akár 6 kocsi is! ). '80 előtt se volt bonyolultabb, csak a város felöli váltó egyenes gyökénél volt még egy váltó, csúcsal a csonka felé- (kb egyvonalban az álló troliva (jelentem, közzétettem első fiktovi trolis képemet!)) ezen kerestül jöhettek be a villamosok Bátori út- balvágányról (Itt is az út két szélén haladtak a vágányok).
V.: Ha kellene, akkor tolatgatna, de nemteszi, hanem visszafog, majd rövid pihenő után indul.
VI.: Villamos halad Bátori úton Belváros fele.
VII.: villamos (2016) halad Bátori úton, Belvárosból Högyes korházig- megismételhetetlen pillanatok.
VIII.: 2017, József Attila út.
IX.: 2016, ugyanott, csak másik vágányon, másik irányba.
x.: 2014, Réz utca.
XI.: 2017, mint előbb.
XII.: Bartók Béla út, Cincér utca. A megállóban: 1652+6011+1653 (1-es), a háttérben pedig 2015 közeledik.
XIII.: És már itt is van... csak nem 2015, hanem 2018, úgy látszik '15 műszaki pihenőzik...
XIV: G-s életkép, Margó Tivadar utca
XV.: Soó rezső tér
XVI.: Kőtér utca
XVII.: Bogyó utca
XVIII.: Medve tér, 3G ( egy a 11-esen kettő a 70-esen)
XIX.: Kossuth tér, sorompó- mos várunk egy keveset... ( az MD minenért kárpótolt minket )
XX.: Landler Jenő utca- 2014 az "arany" középpályán ( gyakorlatilag óriás járműosztályozó, róla majd máskor).
XXI.:2015, indul a Kőrösi Csoma térről.
2016 érkzik- ringlispillezik, majd férreáll a a hurok be, és kijáratait összekötő vágányon- "tisztára a MAÁV Déli-gyártelep!)
Tisztelt olvasó, ezennel, legünnepélyesebben kijelentem, hogy ezen oldalamat befelyezetnek nyilvánítom, látogaását köszönöm, viszont látásra!

VÉGE!
                

 
Pontos idő
 
Naptár a 2016-2017. évi menetrendi időszakra
2024. Március
HKSCPSV
26
27
28
29
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Weit und Breit - Élménybeszámoló
 
Mese egy vasútról
 
Irodalom
 
Kiemelt linkek

A VBClub további képei:

http://indafoto.hu/vbclub/
collections

A MÁV honlapja:

www.mav.hu

A MÁV-Start Zrt. honlapja: 

www.mav-start.hu

A MÁV-Cargo honlapja:

www.mavcargo.hu

A BKV Zrt. hivatalos honlaja:

www.bkv.hu

A Fővinform honlapja: 

www.fovinform.hu

Az Országos Meteorológiai Szolgálat honlapja: 

www.met.hu

A Közlekedési Múzeum honlapja:

www.km.iif.hu

 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Tartalom

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierj&#232;t!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre