Droeoezs- Kisbeeg1
Látogatás a G2-k szülőföldjén
Mint emlékezetes, az I.Ilona híd lezárásakor jelentette be az FKV a G ípúsu járművek iránti nagymértékű igényeket további 20db beszerésével kívánják enyhíteni ( 20 évvel az utolsó beszerzése után!- Bár Budapesten is volt egy Csufi ). a bejelentés természetesen nem előzmény nélküli, sőt ekkor már a vázak nagyrésze ( ha még motor nélkül is) nyúzás alatt állt a drőzsi " Aranycímer mgtsz" tesztpályáján.
A G2 sorozat ötlete 2011 és 1916+1917 másfél évvel ezelőttí emlékezetes ütközésekor merült föl. A helyrefozott 2011 Et-elektromos berendezésekkel való felszerelése után menetdinamikailag vizsgálták a konstrukciót, s úgy találták hogy azok meghaladják az FVV-házicsuklós képességeit! 2011-et egyébként már tartalékalkatrészek segítségével most alakítják vissza normál "G-vé" ( főjavítása során várhatóan BUSE-kijelzőt, s bolygóajtókat kap majd ).
Előzetes kérelmünk alapján megtekinthettük a G2-k drőzsí nyúzását.
I.: Drőzs- kisbég, Drőzs-kisbég állomás, köszöntjük kedves most érkezett utasainkat!
II.: Az állomás előtt végállomásozik az egyes villamos ( merthogy csak egy vonal van ), és a MAÁV K29. A bengáli mellett a tommányiszemély vár az indulásra, Mk49-stül.
III.: Mikolád fele zakatol a vonat,- a Kozák utcában.
IV.: Egy tekntélyes sugarú "sarlóív" után átbújik a kisvasút a nagyvasút alatt- a túlodal Kisbég, ez az oldal Drőzs!
V.: A hídnál érnek véget a vasútállomás tárolóvágányai is. S ágazik ki a Fényesvágás-Bozsókd (MAÁV 22) vasútvonal is. Fiktovból nemzetközi gyors gigantja robog át a képen, mögötte lengyelamál-magyaramál-csehamál kocsiparádé.
VI.: Van lassabb is... A Bozsókd- Drőzs-kisbég személy döcög pupossal és három Bhv-val.
VII.: Vissza már csörgő megy.
VIII.: Birodalmi Vágányromboló beng a Hollán Ernő utcában. ( képbelógó váltó a kisvasutat keresztezve a "nagyvasútállomás" tárolóvágányaiba csatlakozik.
IX.: Illyés Gyula tér.
X.: Bengáli duplum a Bartók Béla úton, Déry telepen.
XI.: És már el is érkeztünk a bláthytelepi hurokhoz.
XII.: A kocsiszínből kiáll- a változatosság kedvéért egy Csm2.
XIII.: Ik260T robog el a pihenő villlamos mellett. Egyébként a város közlekedési hálózata igen egyszerű: "Óváros" ( a vasútállomás félkilóméteres körzete ) és kandótelep közt az egyes busz, Kandótelep és rónaytelep közt a kettes busz (Déry telepen keresztül ) és az egyes troli ( Bláthy telepen keresztül) közlekedik. Az egyes villamos pedig az ófalui hurok és Bláthy telepi hurok közt döcög.
XIV.: vészesen közelgett az üzemlátogatás órája, így fölszáltunk egy függényi személyre ( a képen érkezik Kandótelep- sorompó megállóhelyéhez (egyébként itt ágazi ki az átrakóba menő vágány)).
XV.: Sárikamajor állomás. A negyediktől a nyolcadikig minden vágány terhekkel foglalt.
XVI.: "keskennyomközű síntrabant" érkezik az első vágányra. Ezután keresztülvágtattunk vele naraforgóson, kultúrtermen, repcésen, nádasokon, lóheréseken, malyd egy krumpliföldön eltávolították a vágányról a "kiskocsit". Innentől gyalog folytatuk utunkat egy kukoricásban megbúvó normálnyoközű vágányig ( Tisztára mint a petőfi 6?-na, az a film Amihez az Illés megzenésítette a talpramagyart- meg az Európa újra csendest... ).
XVII.: A kukoriczaszárak közül elősejlik egy G.
XVIII.: Majd mégegy, s mégegy, s mégegy, s mégegy... szóval tizenöt darab G.
XIX.: A szerelvány végén "MÁV M61-004, "A" vége, "forgó" vázasaostul, motorostul. Jelenleg csak a 600V-ot fejleszti, de amíg nem érkeztek meg fiktovból az elektromos berendezések, bizony a vonóerőt is képviselte.
XX.: Dombra föl,
XXI.: dombról le,
XXII.: sík a talaj-húzz bele!
XXIII.: Amíg négyeske gázolajat vételez, (ld a képet!) addig körülnézhettünk a G2-kben.
XXIV.: Eddig nem értettem, mért oly fura az ablakkiosztásuk, és mi az a doboz a tetejükön- úgy néznek ki vele mint egy krúdyi postakocsi, amint Budáról Szepességbe tart). A villamosok középső része alacsonypadlós!
XXV.: Még egy kép a nyúzó kocsikról. Majd vége az oldalnak.
XXVI.: Ráadás: Szergely-gigant-C50 mesterhámas.
VÉGE!
|