Tartalom
VB Club 12
 
Közérdekű Információk
 
Tudtad-e ...

...hogy még működik a honlap?

 
Irkák
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Képzelt képriport egy képzelt országból
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Impresszum

A VB Club 12 hivatalos honlapja. Szerkesztők: Farkas Balázs, Nagy Gergely Józsi E-mail : vbclub@citromail.hu

 
34

Magyaramál8
Őszi utazások 30-as vonalakon, 2-dik rész

 Második napunkon a cserkészek s munkások szenvedélyének, a természetjárásnak adózunk, s mint tudjuk, ehez bizony nem lehet elég korán kelni... Mi ezt reggel ötkor cselekedtük... Az bizonyos, hogy 6:28-kor Pécsóvár-felső mh-ra érjünk. Mert ugyebár akkor indul személyvonat onnan Szelesbészkényszöllősre.
I.: No? Milyen a kép? Ötharminckor mit is várnak? Egyébként a kép Muharos határában készült a hurokról, s egy lófogatolt vasúti kocsi is látható (volna) rajta...
II.: Pécsóvár romjai... Háttérben Pécsóvár település, s a vasútállomás. Valami dereng... A szabálytalan alaprajzú várból egyébként megmaradttak az öregtorony falai egy-két emelet magasságban. A palotából azonban csak egy falcsonk maradt...
III.: no, erről a sziklafalról épp lekaphattuk, mint trappol a hegy alatt a zetor személyvonatával. Tehát akkor ránk
IV.: csörgőinga vár... Vagyis inkább mi várunk (kemény két percet...).
V.: A Kunfa- Róna- Kamak-rahmány- Szelesbészkényszöllős inga, immáron szesbészkényszöllőst.
VI.: Az állomás távolabról. Csinos. Mondjuk érdekes, hogy a 33-on sűrítő 4-kocsis csörgőinga kissebb kapacitású, mint a helyi 8-kocsisok, azonban törzsvonalán, a 34-en meg nagyobb kapacitást képisel, mint a háromkocsis zetor...
VII.: Reggel hétkor ébredezik a kisváros...
VIII.: Mahutner utcai sorompónál készült búcsuképünkön már Kunfa fele robog az inga (csomagjainkkal... Mert azokat feladtuk Vicskre (feltalálták már az elővételezett menetjegyet...). De ez csak egy kis fotó-kitérő volt...
IX.: Mi pedig indulunk tovább Sehény fele, tehát visszasétálunk a Fő térre. A képen látható pékséget azután megtiszteltük látogatásunkkal. Nincs Vb-bb étel, mint a búr-kifli. S finomabb is csak kevés.
X.: Lőrinc úton kibaktatva elérkezünk a szelesbészkényszöllősi iparművekig. Mintha épp mazsoláznának.
XI. Úgy bizony. De van idő, majd csak délben jön a tolatós...
XII.: száz méter, s a sínek véget érnek. A töltés megvan, s rajta
XIII.: Túristaút. "Szelesbészkényszöllős- Felsőcsutor túristaút, az egykori vasút emlékére. Szinttáv 28km." Ha vasút, akkor csak nem túl nehéz... Igaz, a MAÁV legmeredekebb pályája volt, míg volt... "Vasbakancs turisaegysület".
XIV.: Eine Viadukt.
XV.: Pályaelmosódás, a turistaút kerül.
XVI.: Újabb pályaelmosóás, de a tetőn már látszik egy előjelző.
XVII.: Sándorkovácsi állomás bejárati jelzője. A pálya innentől sincs meg (nem is engedélyez behaladást...), de
XVIII.: a felvételi épület igen. Illetve turistaszállás.
XIX.: Szépmultú biztber, mint a nappali dísze (a GyV-n mintha tiltotta volna blockmeisterünk a mindenféle fikuszokkal való terhelését...)
XX.: Az elsodort váltókörzet...
XXI.: A híres Borsánykői alagút. Jelenleg közút vezet át rajta (a vasút feladása után az ellátott települések VOLÁN-járatot kaptak. Arról egyszer még írok, mi is a MAÁVAUT és VOLÁN közti különbség...
XXII.: Egérszepezd mh. Ma pihegő.
XXIII.: Újabb pályaelmosódás. Most már kezdhetjük érteni, miért is szünt meg erre a forgalom...
XXIV.: Újabb viadukt, kiállítva rajta 377-021. Itt bizony egészen 80-ig 377-esek darálták a kávét...
XXV.: Was für ein?... Mi az hogy egy vágányzáróBak? Csak nem
XXVI.: érkeztünk volna meg Felsőcsutor vasútállomásra?
XXVII.: A délutáni személynek még se híre, se hamva, azonban valami már dübörög.
XXVIII.: Hatos-móc vagy nyolc szálfa-kocsival. Rakottan szép az élet...
XXIX.: 1980-ig a pálya normálként haladt, s csak rakodótol ment föl Rajcsurhegyre keskeny. A kocsikat aztán normálkocsikra pakkolták, s úgy vitték le Fűrésztelepre. Azután fűrészteleptől vezetett keskeny pálya. Egy kis Nagycenk hangulat...
XXX.: Délutáni személy még mindig sehol, addig is egy kép az egykori homlokrakodóról...
XXXI.: Hopp, ez csak nem egy egykori nomál- keskenypótló pőre? Szép kis emlék...
XXXII.: Az állomásan váróterem van, forgalmi is. Pénztár is.
XXXIII.: Szesza menetrend: legkorábbi induások (sic!)- Felsőcsutor állomás: "6ó; 10ó; 14ó; 18ó". A menetjegy. Hm... Erdészeti kéreg. (De nem fa-kérge).
XXXIV.: Hangos utas-tájékoztatás "Vigyázzanak már a kettőn, mert jön mindjárt a személy!"  
XXXV.: A hangosozás felesleges volt. Már hallani. Csak nem? Egy kis Hegyköz- Nyírség- Gyv hangulat?
XXXVI.: Debizony! Mócunk egy utasokkal megpakolt Bak-kal...
XXXVII.: Kihúzván fölszedi a csonkán kisaruzott kocsit, lévén szombat délután igen sok a kirándulásból hazatérő utas...
XXXVIII.: Móc+2Bak. Azért így sem szokványos...
XXXIX.: Ez már igen... Pietáralján C50 a teherrel, Móc a két Bak-val...
XXXX.: Fűrésztelep, végállomás. Ha valaki megkérdezi, hogy a fűrésztelep miért nem a kisvasútnál épült eredendően, hát ezért:
XXXXI.: Az egykori Fűrésztelep- Nagyorom kisvasút maradványa. 1km Dorbányig. 10km a 11-ből odalett...
XXXXII.: Utolsó kép, a kerítés mellet egymás mellett a két Kóc. Ezeket még annó 1980 akciósan "egyet fizet-kettőt kap" vette meg az erdészet. Aztán kiderült, hogy az a kettő inkább jó ha másfél...
XXXXIII.: "Innen jó ha másfél"-két kilóméter Diszond vasútállomás.
XXXXIV.: Ez a tolatós is szépen elrobogott a dácsiácskával. Mi? Dácsia! Hisz majd mindegyiket visszavásárolták a románok. Bányának. Mint ahogy a legenda szerin a dacsia személygépkocsikat is. Egyébként mért is volna annyi zetor...
XXXXV.: A tolatós tolatna, de éppen várják a személyt- Kuliszár felől.
XXXXVI.: Ez az! M41-2004+2Bhv+BDbh, Függény felől...
XXXXVII.: Sehény, szombat délután, ez a gőteszemély valmire vár. Háttérben V47-032 ről nem is beszélve.
XXXXVIII.: Csak nem egy nemzetközi gyorsgyíkra? (Mintha ezzel jöttünk volna Saródról...).
XXXXIX.: Csatlakozásunk Vicsk-fele, vérbeli csörgőinga, tizenhat tengely. Tényleg, vajon volt e nagyvasúton kéttengelyes ingakocsi? Villamosnál ugyebár volt... (kisföldalattin is. Bár az inkább csak iker...)
L.: Vicsk-szérűskert mh, a csörgő távolodik- öt perc múlva már egy utas sem lesz rajta...- Mármint nem a csörgőn...
LI.: Ingánk visszafordulában a szérűskerti hídon. Es it Schön.
LII.:Vicsk állomás, a bakoktól fotózva. Balkéz felől csarnok egy-négy (négynek nincs peronja, rajta valamiféle szabadtéri járműkiállítás van... háttérben motorszín, illetve az iparvágányok kiágazása. Talán az egyik leghangulatosabb állomás ami a hetvenes években épült... Egyébként természetesen a vasút innen továbbment Ménesházára (az állomás is folytatódott, merthogy a váltókörzet a műút túloldalán volt, de ma már családi házak állnak rajta...), de fölszedték; Taplócáig legalábbis, mert ott ágazott be a Péterivarsány- Ménesháza HÉV-be. Érdekes egyébként, hogy a 37-es (Kuliszár- Sehény- Vicsk) igazi "tiszteletbeli" harmincas, egyetlen más hamincassal sem áll kapcsolatban... Csak ha a régmegszűnt vasutakra emlékezünk. Mellékesen egy csörgőinga jár be az egyre... (Ezér sem látni a motorszínt).

VÉGE!

 
Pontos idő
 
Naptár a 2016-2017. évi menetrendi időszakra
2024. Március
HKSCPSV
26
27
28
29
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Weit und Breit - Élménybeszámoló
 
Mese egy vasútról
 
Irodalom
 
Kiemelt linkek

A VBClub további képei:

http://indafoto.hu/vbclub/
collections

A MÁV honlapja:

www.mav.hu

A MÁV-Start Zrt. honlapja: 

www.mav-start.hu

A MÁV-Cargo honlapja:

www.mavcargo.hu

A BKV Zrt. hivatalos honlaja:

www.bkv.hu

A Fővinform honlapja: 

www.fovinform.hu

Az Országos Meteorológiai Szolgálat honlapja: 

www.met.hu

A Közlekedési Múzeum honlapja:

www.km.iif.hu

 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Tartalom

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierj&#232;t!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre