Tartalom
VB Club 12
 
Közérdekű Információk
 
Tudtad-e ...

...hogy még működik a honlap?

 
Irkák
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Képzelt képriport egy képzelt országból
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Impresszum

A VB Club 12 hivatalos honlapja. Szerkesztők: Farkas Balázs, Nagy Gergely Józsi E-mail : vbclub@citromail.hu

 
1

Képzeljünk el egy országot. Saját vasúttal (MAÁV), és a városokban saját villamosokkal. Tegyünk itt egy nagy kirándulást, és fotózgassunk össze mindent. Írjuk meg hozzá a képalárírásokat, és mikor felténnénk őket a honlapra, töröljük le véletlenül a képeket. Ami pedig megmaradt:

 

Magyaramál1
1= Fiktov- Nyugati,- Cifrarév,- Fiktov- Ferenctelep,- Pirokszöllős,- Földesháza,- Kálmán- Újszállás,- Veresc; avagy első napom Magyar-Amáliában

 Este érkeztünk Magyar-Amáliába, az utolsó határátmenettel ami aznap Brwos-ból Verescre ment. Inkább volt kedvem magyar szót hallani, mint megszállni a méltán- híres brwosi határcsárdában (az igazságoz azonban az is hozzátartozik, hogy a vacsorát éttermében fogyasztottam el).
I.: Első magyaramáliai képem! ( A határőr vonatunk elhaladása után becsukta a "határkaput", majd másnap hajnali 3-ig aludni tért... ).
II.: Ulti (mármint szerbektől ultin elnyert ezüstnyíl) Veresc III. vágányán, mellette a másodikon a 8 holnap hajnali szerelvénye várja a munkát. Széép- szép... I és II keskeny, III, IV, V, VI, VII, VIII, IX, X, XI, XII normálnyomtávolságúak, I, IV és v az átmenő fővágányok.
III.: Ez már másnap hajnal! Mk48-2012 rájár a három Bax-ra .
IV.: A kisvonat ( 31810 ) átvág a versci főtéren.
V.: Éles kanyar (egy frászt kanyar! ív!)
VI.: végigdözög a Kalina Pál úton,
VII.: majd Tóth Rozi néni, és Hlasek Pista bácsi kertje közt, a düllőút mellet cammog Kapástanyán ( hétvégénként odáig menek ki a gőzvontatású nosztalgiavonatok ) át Bölényesig ( három óra múlva majd meg is érkezik...).
VIII.: veresc állomás V. vágányára szili inga érkezik.
IX.: amivel továbugrottunk Kálmán- Újszállásra. ( A csomagokat, bőröndöket, batyukat, stb.-ket küldeményként föladtuk Verescen. Fiktov- Ferenctelepen majd leszedik, s majd ha megérkezünk, átvesszükk.- Kényelmesebb mint a légiközlekedés! ). Alighogy megálltunk a második-bén, berobogott a háromra a 12-es gyík, a Sántha- Bóllya gyors ( 722 ) hat kocsijával.
X.: Öt-án menesztik a 214-es gőtét ( pár hónap- és az FKV is csatasrorba állítja a Bamot 600voltos- dízeles "tesóját" a Bavissmot-ot ( már becenevük is megvan: lengyelkocsi,- hiszen Nowkrikw váro álltal felmondott kocsikat vette meg az FKV- de erről majd máshol). Irány Sántha! (mármint Bamot 214-nek) ( Érdekes a Sánthai vasút története is! Az idők folyamán történt itt egykét államközi terület- cserebere, végül sikerült elérni hogy a Bilinye- kálmán- Újszállás- Nemesdög vasútvonal csekéj 40 kilóméterét 3 szor vágta át valamilyen országhatárt. Kálmánújszállás és Mikesocov ( Szlovák- Amália) közt új határvasutat (a két állomás közt csak nemzetközi forgalom van- részben kishatár. Egyébként pedig ez Szlovák-, és Lengyel- Amália egyik legfontosabb összeköttetése ( másrészt a volt Nemesdögi vasúton keresztül is próbálták összekötögetni egymást.). A MAÁV részben hálózati okokból, részben Sántha város többszöri kérésének köszönhetően Sántha és OH között fölbontotta a vasutat (illetve Sántha és Vicsestát közt villamost vezettek a sínekre, Kásd, Zsüjtör: MAÁVAUT járatot kaptak. ).
XI.: Nagyrészt ennek köszöhető hogy megépült Kálmán-Úszállás Új állomása ( Szinte szolnok!- csak kevesebb- és "osztott" a peronosvágánya., nomeg a rendező is kissebb egy hangyányit,- de a felvételi épület szinte ugyanojan). A fiktovi gyors szilijével, háttérben a fentjelzet felvételi épület. A történethez hozzátartozik még, hogy ezek után Sántha és Kálmánszállás ( a régebbi Kállmán- Újszállás) közt félörás követési idővel fordulnak az ingák, vagy közvetlen gyorsvonatok Fiktovra, Ulkára, Saródon keresztü pélesre (gyorsból persze csak napi öt-öt pár van).
XII.: Nem igaz, hogy a budapesti combino a világ leghosszabb villamosa! A Kálmán- Újszállási ennél három modullal hosszabb ( más kérdés, hogy mivel a "városka" utazási igényeit kielégíti a Kállmászállás MAÁV- Kállmánújszálás- Kállmánszálás faluszél keskennymközű vasút, és a Moholyváros- ( =alvég )- Kállmán- Újszállás MAÁV közti buszpótló (!) villamos (össz járműállománya 4 kéttengelyes, ex Sánthai favázas motorkocsi); a "hipergilisztát" "kiterítették" a vasútállomás elé, többletajtókat vágattak rá, majd beleköltöztették a helyi piacot.
XIII.: A "KÚVV 2" Az állomás előtti hurokban ( a Kállmán-Újszállási Villamos Vasút egyetlen járműfordítási lehetősége! ).
XIV.: villamos döcög a Tóth Árpád utcában-
XV.: valaki leinti, fölszáll-
XVI.: befordul a Léda utcába-
XVII.: döcög az Ady Endre úton-
XVIII.: főtér: keresztezi a kisvasutat ( a sarkon ott a kocsiszín, illetve az egyvágányos villamos kitérője ( a kocsiszini összekötővágány ))
XIX.: Moholy város- LechnerÖdön tér- végállomás (azaz egy vágányzáró bak az egyvágány végén).
XX.: Főtér, a kocsiszín dolgozói járműparádét rögönöztek a kedvünkért: "KUVV 5" ( A normálnyomközű C50-es) elővonnszolja a kocsiszíből "KUVV 3"-ast, 4-est, közben 2 keresztez 1-el. Csekéj két kilóméteres villamos. Hogy miért? 1987-ben a Plohármegyei Autóbuszüzem (PAÜ) elutasította (jobbanmondva magas áron-, és ritkán vállalta volna) a vasútállomást, és  Moholyvárost a Főtérrel összekötő járatot. Végül az 1991-es "közforgalmú közlekedési támogatások módosítása" adot lehetőséget a megoldásra. Az 1978ban, a Kállmánszállás- Bacsuta, Kállmánszállás- Pikemajor közti vonalfellszámoláskor feladatát vesztett, majd eladogatott, összesen 10 darab, ex Sánthai favázas ( a keskenynyomközű pályára forgóvázasított) kocsi közül 2-t ikerként, eredeti elektromos berendezéseikkel ( a villamosokat uolsó forgalmi állapotukban kapta meg a kisvasút- a berendezéseket leszerelték, behányták egy "sufniba", majd elfeledkeztek róluk- így csak föl kellet újítani őket!) "nosztalgiavillamosként" átadtak Sánthának (Sántha nem tartogatott csa-úgy muzeális célú járműveket... ). Cserébe az SKV (Sánthai Közlekedési Vállalat ) biztosította az elektroms berendezéseket ahoz, hogy négy darab kocsit napi forgalomban való részvételre alkalmassá tegyenek ( a vasúti pályát, és a felsővezetéket Kálmán- újszállás önkormányzata építette, az elhasznált elektromos áram díját, különböző engedményekért cserébe a MAÁV fizeti (gyakorlatilag a Kállmán- Újszállási alállomáson belül van egy 600V egyenáramos részleg. Az eredmény: 2km hosszú pálya, 20 percenkénti követési idő.
XXI.: Villamos után kisvasút! C50+Bak+Bak, Fő tér.
XXII.: József Attila utcán zakatolnak-
XXIII.: majd az utolsó ház tán elkanyarodnak a műútttól.
XXIV.: Megálnak Bonifácz tanyánál-
XXV.: körüljárnak.
XXVI.: Hiszen Kállmánszállásnál a helyi sportközpont ( faluszéli fotballpálya) mellett elvágták a pályát, körüljárási lehetőség nem volt (egy kitérője volt a Bacsutai vonalnak a falu tulsó végén). Egyébként 1978-ig itt ágazott ketté a Bacsutai, és Pikemajori vonal.
XXVII.: Az egykori őrház a mai napig megvan, ma a Sportközpont gondokának otthona ( persze kibővítve).
XXVIII.: a kisvasút másik végállomása: Kállmánszállás állomás.
XXIX.: Óállomás: pupos jön személlyel (3 Bhv) Bölényesből,-
XXX.: megvárja ellenvonatát ( a Sánthai gőteingák végállomása Óállomás).
XXXI.: Púpos sánthára el, mellette tehevonatot hoz át Mikesocovról egy szlovák gép (a Mikesocovi vonalat még az átépítés előtt,- így "óállomásról" építeték. Az átípétéskor a pálya úly bevezetést kapott, Ó-állomással pedig egy deltával kötötték össze (az "1" es felet hidat építettek (legalább annyival lehet rajta menni, mint az Angyalföld és Angyalföld- elág. között... ).
XXXII.: szergely ( a dromedárok Bajnán, Saródon vannak! ) áll ki az ófűtőházból- jelenleg a Kálmán- Újszállási Vontatási Főnökség dízeleinek, illetve muzeális járműveinek ad helyet (A MAÁV-nak nincs "FÜSTI-parkja", a járműmegőrzés, bemutatás igazgatóságonként, vontatási főnökségenként történik).
XXXIII.: és átveszi szlovák kollégájától (történetesen az is szergely ) a terhet.
XXXIV.: Emlegetett dromedár megjelenik! M60-121 terhet hoz, amit majd a szlovák vissz visssza.
XXXV.: Elég volt Kálmán újszállásból! Gőtével el! Átszállás az első Fiktovi gyorsra...
XXXVI.: Leszállás Pirokszöllősön, napozó gőték (Új-Bölcsérre, Mikodra) , szilis ingák (Fiktov-nyugatiba), Újbölcsérről Bölényesre igyekvő csörgős gyors, gigantos nemzetközik. Ezek várhatók a követkző képeken...
XXXVII.: ezek a szilik.
XXXVIII.: ezek meg a csörgő meg a gigant.
XXXIX.: Az egyikk szili inga beáll az átmenő négyre, mi meg fölszállunk rá.
XXXX.: Abanovográg- leszállás! kevesebb mint tíz kilóméterre vagyunk fiktov- ferenctelep bejárati jelzőitől!
XXXXI.: Innentől kezdve egészen Ferenctelepig erősen lejt a pálya ( Csacsinszky lejtő )- a tehervonatokat vagy megosztják ( Ferenctelep/ Déli-gyártelep cél-lal, vagy előfogattal látják el.
XXXXII.: Gigant a Balassy expresszel- a lejtőt megmászta, de mesze van még Lengyel- Amália!
XXXXIII.: Numró 1156 indul csörgőstül Béderre
XXXXIV.: Előfgatolás giganttal,
XXXXV.: és giganttal.
XXXXVI.: A pirokszöllősi inga is megmászta a lejtőt.
XXXXVII.: A fiktovi személy is befut- irány Fiktov- Ferenctelep!
XXXXVIII.: Fiktov- ferenctelep: villanygőte ( Bavill )- irány bölényes!
Ezután csomagjainkat kiváltottuk, így fényképezni nem tudtunk.
VÉGE!         
    
              

 
Pontos idő
 
Naptár a 2016-2017. évi menetrendi időszakra
2017. Szeptember
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
Weit und Breit - Élménybeszámoló
 
Mese egy vasútról
 
Irodalom
 
Kiemelt linkek

A VBClub további képei:

http://indafoto.hu/vbclub/
collections

A MÁV honlapja:

www.mav.hu

A MÁV-Start Zrt. honlapja: 

www.mav-start.hu

A MÁV-Cargo honlapja:

www.mavcargo.hu

A BKV Zrt. hivatalos honlaja:

www.bkv.hu

A Fővinform honlapja: 

www.fovinform.hu

Az Országos Meteorológiai Szolgálat honlapja: 

www.met.hu

A Közlekedési Múzeum honlapja:

www.km.iif.hu

 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Tartalom

A karma és az asztrológia kapcsolata    *****    Engedd meg, hogy horoszkópod elkészítésével szabad választásodban segítségedre lehessek. Várlak a csillagjövõ oldalon!!!    *****    &#9835; Vár Téged is az egyetlen magyar nyelvû, megbízható Zara Larssonnal foglalkozó forrás! &#9835; ZL Hungary &#9835; ZL Magyarország &#9835;    *****    WISE-VOGUE | MERT A DIVATBAN IS LEHETSZ BÖLCS! - ÚJ BLOG TERMÉKTESZTEKKEL, TIPPEKKEL, ÖTLETEKKEL A MINDENNAPOKRA    *****    Nettó Bruttó Bérkalkulátor 2018    *****    A HUN Tv kezet nyújt, Asztrológiai elõadásom az Élet Magazin mûsorában.    *****    INGYEN letölthetõ OSHO könyvek, ezoterikus olvasmányok, Asztrológia: tanácsadás, oktatás.    *****    ***Munkatársakat keresek kezdetben mellékjövedelemként / Napi 1-2 óra munkával, majd késõbb akár fõállásban is!***    *****    Ingyenes tanácsadás,rendeld meg a tetszésed szerinti elemzést és minden kérdésedre választ adok.Részletek az oldalon!    *****    Születési,baba,hold horoszkóp,elõrejelzés,párkapcsolati elemzés,fogamzási képlet! Ingyenes tanácsadás!Várlak!Kattints!    *****    Csillagászati ismeretek kézdõk és haladók részére. INGYENES ASZTRO-suli minden tanulni vágyónak!    *****    ** Portálépítés - G-Portál & HTML & CSS & Wordpress segítségek, kódok, sablonok, egyedi scriptek **    *****    ASHLEY TISDALE! Újra megnyitott az oldal! ASHLEY TISDALE! Újra megnyitott az oldal! ASHLEY TISDALE! ASHLEY TISDALE!    *****    CSILLAGKÉPEK - a fokok szimbólumai    *****    SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - 6 ÉVE ONLINE - SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - 6 ÉVE ONLINE - SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG    *****    JENNIFER LAWRENCE MAGYARORSZÁG JENNIFER LAWRENCE MAGYARORSZÁG JENNIFER LAWRENCE MAGYARORSZÁG JENNIFER LAWRENCE    *****    Minimálbér, garantált bérminimum és szakmai minimálbér 2018 évben - 4 és 6 órás részmunkaidõs foglalkoztatás bére!    *****    Minimálbér, garantált bérminimum és szakmai minimálbér 2018 évben - 4 és 6 órás részmunkaidõs foglalkoztatás bére!    *****    WISE-VOGUE | MERT A DIVATBAN IS LEHETSZ BÖLCS! - DIVATBLOG TERMÉKTESZTEKKEL, TIPPEKKEL, ÖTLETEKKEL A MINDENNAPOKRA    *****    ANEZKABLOG megnyitotta kapuit, ahol a valódi, õszinte életét, véleményét olvashatjátok el!