Magyaraml8
szi utazsok 30-as vonalakon, 2-dik rsz
Msodik napunkon a cserkszek s munksok szenvedlynek, a termszetjrsnak adzunk, s mint tudjuk, ehez bizony nem lehet elg korn kelni... Mi ezt reggel tkor cselekedtk... Az bizonyos, hogy 6:28-kor Pcsvr-fels mh-ra rjnk. Mert ugyebr akkor indul szemlyvonat onnan Szelesbszknyszllsre.
I.: No? Milyen a kp? tharminckor mit is vrnak? Egybknt a kp Muharos hatrban kszlt a hurokrl, s egy lfogatolt vasti kocsi is lthat (volna) rajta...
II.: Pcsvr romjai... Httrben Pcsvr telepls, s a vastlloms. Valami dereng... A szablytalan alaprajz vrbl egybknt megmaradttak az regtorony falai egy-kt emelet magassgban. A palotbl azonban csak egy falcsonk maradt...
III.: no, errl a sziklafalrl pp lekaphattuk, mint trappol a hegy alatt a zetor szemlyvonatval. Teht akkor rnk
IV.: csrginga vr... Vagyis inkbb mi vrunk (kemny kt percet...).
V.: A Kunfa- Rna- Kamak-rahmny- Szelesbszknyszlls inga, immron szesbszknyszllst.
VI.: Az lloms tvolabrl. Csinos. Mondjuk rdekes, hogy a 33-on srt 4-kocsis csrginga kissebb kapacits, mint a helyi 8-kocsisok, azonban trzsvonaln, a 34-en meg nagyobb kapacitst kpisel, mint a hromkocsis zetor...
VII.: Reggel htkor bredezik a kisvros...
VIII.: Mahutner utcai sorompnl kszlt bcsukpnkn mr Kunfa fele robog az inga (csomagjainkkal... Mert azokat feladtuk Vicskre (feltalltk mr az elvtelezett menetjegyet...). De ez csak egy kis fot-kitr volt...
IX.: Mi pedig indulunk tovbb Sehny fele, teht visszastlunk a F trre. A kpen lthat pksget azutn megtiszteltk ltogatsunkkal. Nincs Vb-bb tel, mint a br-kifli. S finomabb is csak kevs.
X.: Lrinc ton kibaktatva elrkeznk a szelesbszknyszllsi iparmvekig. Mintha pp mazsolznnak.
XI. gy bizony. De van id, majd csak dlben jn a tolats...
XII.: szz mter, s a snek vget rnek. A tlts megvan, s rajta
XIII.: Tristat. "Szelesbszknyszlls- Felscsutor tristat, az egykori vast emlkre. Szinttv 28km." Ha vast, akkor csak nem tl nehz... Igaz, a MAV legmeredekebb plyja volt, mg volt... "Vasbakancs turisaegyslet".
XIV.: Eine Viadukt.
XV.: Plyaelmosds, a turistat kerl.
XVI.: jabb plyaelmoss, de a tetn mr ltszik egy eljelz.
XVII.: Sndorkovcsi lloms bejrati jelzje. A plya innentl sincs meg (nem is engedlyez behaladst...), de
XVIII.: a felvteli plet igen. Illetve turistaszlls.
XIX.: Szpmult biztber, mint a nappali dsze (a GyV-n mintha tiltotta volna blockmeisternk a mindenfle fikuszokkal val terhelst...)
XX.: Az elsodort vltkrzet...
XXI.: A hres Borsnyki alagt. Jelenleg kzt vezet t rajta (a vast feladsa utn az elltott teleplsek VOLN-jratot kaptak. Arrl egyszer mg rok, mi is a MAVAUT s VOLN kzti klnbsg...
XXII.: Egrszepezd mh. Ma piheg.
XXIII.: jabb plyaelmosds. Most mr kezdhetjk rteni, mirt is sznt meg erre a forgalom...
XXIV.: jabb viadukt, killtva rajta 377-021. Itt bizony egszen 80-ig 377-esek darltk a kvt...
XXV.: Was fr ein?... Mi az hogy egy vgnyzrBak? Csak nem
XXVI.: rkeztnk volna meg Felscsutor vastllomsra?
XXVII.: A dlutni szemlynek mg se hre, se hamva, azonban valami mr dbrg.
XXVIII.: Hatos-mc vagy nyolc szlfa-kocsival. Rakottan szp az let...
XXIX.: 1980-ig a plya normlknt haladt, s csak rakodtol ment fl Rajcsurhegyre keskeny. A kocsikat aztn normlkocsikra pakkoltk, s gy vittk le Frsztelepre. Azutn frszteleptl vezetett keskeny plya. Egy kis Nagycenk hangulat...
XXX.: Dlutni szemly mg mindig sehol, addig is egy kp az egykori homlokrakodrl...
XXXI.: Hopp, ez csak nem egy egykori noml- keskenyptl pre? Szp kis emlk...
XXXII.: Az llomsan vrterem van, forgalmi is. Pnztr is.
XXXIII.: Szesza menetrend: legkorbbi indusok (sic!)- Felscsutor lloms: "6; 10; 14; 18". A menetjegy. Hm... Erdszeti kreg. (De nem fa-krge).
XXXIV.: Hangos utas-tjkoztats "Vigyzzanak mr a kettn, mert jn mindjrt a szemly!"
XXXV.: A hangosozs felesleges volt. Mr hallani. Csak nem? Egy kis Hegykz- Nyrsg- Gyv hangulat?
XXXVI.: Debizony! Mcunk egy utasokkal megpakolt Bak-kal...
XXXVII.: Kihzvn flszedi a csonkn kisaruzott kocsit, lvn szombat dlutn igen sok a kirndulsbl hazatr utas...
XXXVIII.: Mc+2Bak. Azrt gy sem szokvnyos...
XXXIX.: Ez mr igen... Pietraljn C50 a teherrel, Mc a kt Bak-val...
XXXX.: Frsztelep, vglloms. Ha valaki megkrdezi, hogy a frsztelep mirt nem a kisvastnl plt eredenden, ht ezrt:
XXXXI.: Az egykori Frsztelep- Nagyorom kisvast maradvnya. 1km Dorbnyig. 10km a 11-bl odalett...
XXXXII.: Utols kp, a kerts mellet egyms mellett a kt Kc. Ezeket mg ann 1980 akcisan "egyet fizet-kettt kap" vette meg az erdszet. Aztn kiderlt, hogy az a kett inkbb j ha msfl...
XXXXIII.: "Innen j ha msfl"-kt kilmter Diszond vastlloms.
XXXXIV.: Ez a tolats is szpen elrobogott a dcsicskval. Mi? Dcsia! Hisz majd mindegyiket visszavsroltk a romnok. Bnynak. Mint ahogy a legenda szerin a dacsia szemlygpkocsikat is. Egybknt mrt is volna annyi zetor...
XXXXV.: A tolats tolatna, de ppen vrjk a szemlyt- Kuliszr fell.
XXXXVI.: Ez az! M41-2004+2Bhv+BDbh, Fggny fell...
XXXXVII.: Sehny, szombat dlutn, ez a gteszemly valmire vr. Httrben V47-032 rl nem is beszlve.
XXXXVIII.: Csak nem egy nemzetkzi gyorsgykra? (Mintha ezzel jttnk volna Sardrl...).
XXXXIX.: Csatlakozsunk Vicsk-fele, vrbeli csrginga, tizenhat tengely. Tnyleg, vajon volt e nagyvaston kttengelyes ingakocsi? Villamosnl ugyebr volt... (kisfldalattin is. Br az inkbb csak iker...)
L.: Vicsk-szrskert mh, a csrg tvolodik- t perc mlva mr egy utas sem lesz rajta...- Mrmint nem a csrgn...
LI.: Ingnk visszafordulban a szrskerti hdon. Es it Schn.
LII.:Vicsk lloms, a bakoktl fotzva. Balkz fell csarnok egy-ngy (ngynek nincs peronja, rajta valamifle szabadtri jrmkillts van... httrben motorszn, illetve az iparvgnyok kigazsa. Taln az egyik leghangulatosabb lloms ami a hetvenes vekben plt... Egybknt termszetesen a vast innen tovbbment Mneshzra (az lloms is folytatdott, merthogy a vltkrzet a mt tloldaln volt, de ma mr csaldi hzak llnak rajta...), de flszedtk; Taplcig legalbbis, mert ott gazott be a Pterivarsny- Mneshza HV-be. rdekes egybknt, hogy a 37-es (Kuliszr- Sehny- Vicsk) igazi "tiszteletbeli" harmincas, egyetlen ms hamincassal sem ll kapcsolatban... Csak ha a rgmegsznt vasutakra emlkeznk. Mellkesen egy csrginga jr be az egyre... (Ezr sem ltni a motorsznt).
VGE! |