Tartalom
VB Club 12
 
Közérdekű Információk
 
Tudtad-e ...

...hogy még működik a honlap?

 
Irkák
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Képzelt képriport egy képzelt országból
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Impresszum

A VB Club 12 hivatalos honlapja. Szerkesztők: Farkas Balázs, Nagy Gergely Józsi E-mail : vbclub@citromail.hu

 
35

Magyaramál9
Őszi utazások 30-as vonlakon, 3-dik nap, avagy a végső

I.: Vasárnap, hajnali hat, ebben a megvilágításban kockáztattam lefényképezni Vicsk IV.-vg. járműkiállítását -talán nem oly tragikus. Az első vágányról túlról nem lehetett, mert egyrészt ott egy kerítés, egy magasperon (kettő-három közt), és egy csörgőinga... Tehát maradt a B-peron. Először is a tényleges szobormozdony- 376,026. Mögötte egy szobor-vegyesvonat.
II.: A személy-frakció: Dnz+3Bz, látszanak a hófhér T-betűk...
III.: És a mindenféle teherkocsik.
IV.: De vissza szálásunkhoz, mert mindjárt indul az Agácsvolán Vicsk-Hattelek-Fór menetrendszerű járata. ld képünkön a 415ös ikaruszt, BPO-721 agácsi rokonát; még csak indulásra készen. Háttérként Vicsk főtere. De lassan jön, s a pakkokat föl kell pakkolnunk. Mer úgy döntöttünk, hogy Hattelkenk vegyük meg menetjegyünket, s adjuk fell csomagunkat (mert ugye csomagot csak oda adhatunk fel, ahova érvényes menetjegyünk van... s elővételezni most nem szeretnénk).
V.: Hattelek állomás előtt, miután csomagunkat feladtuk, menetjegyünket megváltottuk (persze fordítva). A buszmegálló
VI.: egyszerre Agácsvolán és MAÁVAut. Nohát akkor most a "két" busztársaságról... A MAÁVAut a MAÁV igazgatása alá tartozik, s a vasúthálózatot egészíti ki, elsősorban ráhordó, esetlegesen pótló feladatot lát el. Ezzel szemben a megyei (valójában inkább regionális) volánok egyébb helyi kapcsolatokat szollgállnak ki. A Magyaramáliai közlekedési koncepció első változatában (Dereske- Földesháza- Egércöves; Vicsk- Taplóca, sat-sót) MAÁV- vonalakat számoltak fel, s építeek ki új volán-hálózatokat. Ezután kezdték csak el fejleszteni a MAÁVAut-ot. Ma már működik a koncepció- országos szinten mindenképpen vasút, reg. szinten esetleg közút...
VII.: Hattelki csendélet. Egyébként Hattelken forgatták a híres "Gáz-oil!" fimet, központban a vasúttal s volánnal...
VIII.: Jánoshalomról Hattelekre ért a Péterivarsány-Ménesháza nemzetközi, s a Ménesháza-Péterivarsány belföldi személy; egyenként tíz tengellyel, húsz ütközővel.
IX.: Taplóca ma már csak rakodóhely...
X.: Ménesháza. Bzmot, Bzx, BDzx, (a kis 52...) csak Azx hiányzik. Objektívünk egyébként az országhatár fele néz. Ha hátra fordulnánk,
XI.: -Valahogyan így,- balkéz felé van Zsüt- Tollár, középfele Taplóca- Péterivarsány, míg jobbra Lóvár.
XII.: Errefele gyakorlatilag kétóránként járnak a vonatok, ami határmentét s másod-rendű mellékvonalakat figyelembevéve igen kedvező. Szerencsére azonban már csak háromkocsis vonatok járnak a 36-on, 39-en, s így utazhatunk panorámán.
XIII.: Krahács megyei panoráma a panorámabézéből...
XIV.: Törökajtós, keresztre várva, de legalább látjuk az ellent a bejáraton.
XV.: Már meg is érkeztük Lóvárra. Előbb a terhen, majd
XVI.: személyre. Motrunk behúz a vontatási telepre, iletve egy gyors épp most robogott ki Fiktov- Keleti fele. Ezt is megúsztuk.
XVII.: Lóvár VB-k számára elsőszámú nevezetessége F52-10, a MAÁV vonalán utoljára napi rendszeres forgalomban vontatási feladatot ellátó gőzös. Pesze már se nem jóféle (pl drőzsi) szén se nem Nur-Mika-Japa- Kura nem fűtötte, hanem a 25 KV 50Hz.
XVIII.: Van azért errefele egy kevéske 1435 mm-600V=, indul az állomástól,
XIX.: a Szécheny István sugárúton végestelen végig.
XX.: Rákóczi tér, hátterében a Vármegyeház, tetején a vaspávával, előtében egy D3M-el, illetve oldalt egy végállomásozó Mk49-el...
XXI.: Kossuth Lajos útja, a vágányok hol bal,
XXII.: hol meg jobb oldalon vezetnek (Dániel utca megálló).
XXIII.: Piac, végállomás. Lóvár villamosa is az 1991-es KKT-módosításoknak köszönheti létét (jellemzően ekkkor akiknek volt hálózatuk, lecserézték a járműveik egy részét, míg akiknek nem, azok meg vettetek használtan...). Például Saród ekkor egységesített UV-ra (Kucsárról, Ulkáról), s például Péterivarsány ekkor adott el 10 db D3M-et Lóvárra, s helyette szerzett be 10db HM-et (gyakorlatilag ícsét...). De ezekről majd Péterivarsányt.
XXIV.: Szent Lőrinc úti sorompó, itt keresztezi a Cés- Forrókemcse- Lóvár 760mm a Lóvár-OH 1435mm-t.
XXV.: Ismételten Lóvár-vasútállomás, személyvonat indul Péterivarsányba. Élén gigant- enyhén UD-hangulat... Igaz ott csak két kocsit visznek, itt meg négyannyit.
XXVI.: Iyen egyszerűen nincs... Lóvár és Ürgész- illetve Fór és Péterivarsány közt összeségében 35km egyvágány kanyarog, s csupán Fór s Ürgész közt van sac 18km kétvágány. Álomások rendszerint hat kilóméterenként, a kereszt nem ritka (minden harmadik állomásra jut egy...). Most épp Morvabólyt vártunk valami nemzetközire... (ld)- állomás a piactér szélén. Nem az első eset...
XXVII.: Epes- Csordakút: megelőz a gyors...
XXVIII.: Fór, a tehervágányokon túl talán látszik a kisvonat (Erdőváron s Forrókemcsén át Bükköndig.
XXIX.: Péterivarsány- Jánoshalom elágazás. Személyünk tovajár Déli fele. Déli, merthogy tudvalevő, Péterivarsány első vasútja az MAKDV Bükkönd- Ulka- Csút kikötő vonala volt. Ezt követően épült meg a Felső-Magyaramál HÉV (FMAHÉV (fahév)) Péterivarsány- (Péterivarsány Margitfalu-) Ősztelek- Kunfa- Mikolád- Újbölcsér vonala, utolsó előtt a MAÁV ...Kamak-Rahmány- Péterivarsány-Árpádfalu- Lóvár vonala, legvégül pedig a Péterivarsány-Árpádfalu- Ménesháza HÉV. Az utolsó kettő egykoron itt keresztezta külön szintben az elsőt (az egykori híd nyomait ld balszélen...), majd az MKDV államosítása után megépült a mai elágazás, illetve az Árpádfalu- Déli, Árpádfalu- Margitfalu "delta".
XXX.: Gyors húz bükkönd fele, élén csak V43-1011 (MÁV-tesója UD-s s IC-fordás, őkelme viszont Péterivarsány-Korong utcai, s inkább csak teherfordás).
XXXI.: Gyors után helyi studenka. Péterivarsány-Déliig "megteszi".
XXXII.: Péterivarsány-Déli, gőteszemély- villanygőte természetesen (a dízel egy kicsit másképp néz ki...), sziliinga, terhen V63-ak, V47-ek, M62.  Még annyit, hogy a Fiktovból érkező nemzetközigyorsok kivételével minden betér ide, legfeljebb új gép jár rájuk.
XXXIII.: A kihúzók végében a 89-91-es bojlervasút péterivarsányi fűtőháza, első műhelye. Egyszer még megírom a bojerek legendáját.
XXXIV.: Mit mondottam, Péterivarsány 91-előtről őrzi vilamos hálózatát, csak épp végrehajtott egy részleges járműcserét. Mondjuk errefele is vannak elvesett sínek, a Belvároson keresztülvágó, vasutastelepi, s a ligeti pályák. De itt "Déli vasút" előtt egyszerre két vonal is végállomásozik, az egyes s kettes. A Hm-ek első generációját az egyes kapta, a másodikból egy kevset a kettő is, de itt egy D3M.
XXXV.: Kassák Lajos fasor.
XXXVI.: Telkes utca. A régi kettes egykoron továbbbment egyenesen, míg az egyes balra ell.
XXXVII.: Battsányi út-Bessenyei út keresztezése, Görgey Arthur tér. Kereszteződik a viciántelepi hármas az egyessel. Háttérben Agács megye megyeháza, előtérben ékes zöld HM és D3M.
XXXVIII.: Beloianis Művek, régesterég itt végállomásozott a négyes (Vasutastelep- DV- Beloianisz), a hármas felkanyarodtt Vásártérig, s az ötös- Ligetetből- itt ágtatott tovább egyenest Árpádfalu vasútállomásig. Ma ugyanoda a hármas jár, s a kettes a fél várost megkerülve jut el Lőrincfaluig.
XXXIX.: Villamosringl-spiel Árpádfalu vassútállomása előtt. Az egyes tovamegy egészen Arany Dániel térig. A MAÁV menetrendek sac három évenként váltogatják a 2-1 központú Péterivarsány koncepcióját. Az ikerverzió esetén az egyes villamost a két állomás közti igénybevételéhez a MAÁV kupont ad, mit a villamos kalauza részvétjegyre cserél be. Hasonló rendszer működik Rónán, Kunfán, Ulkán, csak éppen az egy Fiktovban nem...
XXXX.: Hm, HM belső.
XXXIX.: Gyorvonat Kunfán át Újbölcsérig az A-vágányról azonnal indul! (Azaz a régi HÉV-végállomásról, közvetlenül Déli bejáratán). Csörögjünk...
XXXX.: Fényképezőgépem fáradtságom okán Kunfáig pihentettem, így ez az első képem. csörgők egymás közt, Kunfa felső. A kunfák története hasonlatos Rónákéhoz, s Péterivarsányokéhoz- itt két HÉV vállalat, s egymást szintben messze elkerülő vasutak. Az persze, hogy HÉV-ek, nem jelenti a nemzetközi gyors és teherforgalom hiányát. Nem, egyáltalán nem. Történetesen a két HÉV itt a közép s felsőamál volt. Jelenleg Felsőn minden megáll, csak a "közép" gyorsai nem. Aki esetleg át kívánna szállni, ajánljuk figyelmébe a
XXXXI.: Kunfakörnyéki Vasutak szollgáltatásáat. C50+Bax, hurokban. Forgalmi szolgálat nuku, részint mert a váltókat a jegyvizsgáló állítja, részint meg mert egyébként is csak egy szerelvény fordázgat, félóránkint.
XXXXII.: Dániel köz,
XXXXIII.: Nepomuki szt. János híd (minő eredetiség!),
XXXXIV.: Mátyás király park, mind-mind KKV-5003-al.
XXXXV.: Eötvös József út előtt fedjelző. Itten keresztezi a Rezsőváros-Spanoyla KKV vonalat. Most épp nincs ellenvonat.
XXXXVI.: Negyérdi út után már következik is
XXXXVII.: Kunfa-közép végálomás. Természetesen hurok- így nem fogy a pihenőidő körüljárással (a C50-vezérlők nem jöttek össze...).
XXXXVIII.: Forgalmacska: Kunfa-Középen nohab mit gyors, csörgő mit személy,
XXXXIX.: és Kunfa-átrakón. Egy bobó tologatja a kocsikat. Talán csak iparkiszolgálás.
L.: KKV-5002+3Bax Eötvös József utcában, immár valahol Mátyás király parknál (konkrétan: Megyeháza mh).
LI.: Node vissza felsőre. Előbb halad ez a nemzetközi teher Ősztelek fele, majd
LII.: érkezik Bükönd felől egy fiktovi gyors. Meg bejárt egy szelesbészkényszöllősi személy is. Ezután már tényleg pihenhetünk- jó két órát. S otthon, édes otthon; végre valahára. 
VÉGE! 

 
Pontos idő
 
Naptár a 2016-2017. évi menetrendi időszakra
2024. Március
HKSCPSV
26
27
28
29
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Weit und Breit - Élménybeszámoló
 
Mese egy vasútról
 
Irodalom
 
Kiemelt linkek

A VBClub további képei:

http://indafoto.hu/vbclub/
collections

A MÁV honlapja:

www.mav.hu

A MÁV-Start Zrt. honlapja: 

www.mav-start.hu

A MÁV-Cargo honlapja:

www.mavcargo.hu

A BKV Zrt. hivatalos honlaja:

www.bkv.hu

A Fővinform honlapja: 

www.fovinform.hu

Az Országos Meteorológiai Szolgálat honlapja: 

www.met.hu

A Közlekedési Múzeum honlapja:

www.km.iif.hu

 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Tartalom

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierj&#232;t!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre