Hírek 2060-ból
balla 2009.12.25. 21:27
Szerkeztőségünk elfogott pár, 2060-ban írodott újsághírt, amiket most itt, a honlapon is közzéteszünk.
Újabb vasútvonalakat vehet át a GySEV
Folynak a tárgyalások a MÁV és a GySEV között, miszerint az osztrák-magyar vasúttársaság újabb vonalakat venne át a MÁV-tól. A szóbakerült vonalak:
80, 100 Miskolc-Debrecen /így a társaság anélkül tudná közlekedtetni kör-IC-it, hogy MÁV vonalat kéne igénybe venni/
142 Budapest-Lajosmizse(-Kecskemét) /az utolsó MÁV kezelésben álló, Budapestet érintő vonal/
121 Újszeged-Békéscsaba /a GySEV célkitűzésében áll, hogy a vonalat olyan színvonalra hozzák, mint a tizenöt éve átvett, és tíz éve villamosított 135-öst/
A MÁV nem nyilatkozott az ügyben.
Nosztalgiavonat indul Kunszentmiklós-Tassra
A MÁV-Nosztalgia Kft. nosztalgiavonatot közlekedetet jövő vasárnap a 150-es vonal meghatározó állomására. A vonatot egy még eredeti kivitelű V43-as fogja továbbítani, a szerelvény kocsijait pedig a századelőre jellemző kocsikból fogják kiállítani, méghozzá a kft frissen felújított ingaszerelvényéből. A nosztalgia kft vezetője lapunknak elmondta, a kocsik felújításának legnehezebb részének a korhű graffitik felfestése bizonyult, de cégük munkatársai hosszas kutatások árán megtalálták a legmegfelelőbb, 2000-es évekre jellemző mintázatokat.
Szilik új generációja
A MÁV-Trakció Zrt. vezérigazgatója szerint cégük mérföldkőhöz érkezett. A megnövekedett vontatási igényeket már nem képesek kielégíteni a mintegy ötven éve felújított V43 3000-es, a körülbelül 40 éves 4000-es, de már a modernebb sorozatok sem (5, 6, 7, 8 és 9000-es széria) Így a társaság újabb korszerűsítést kényszerül elvégezni a lassan százéves mozdonyokon. A felújítás során a lokomotívok új gépészeti berendezéseket kapnak, és a 8 és 9 ezres szériákkal ellentétben befoltozzáka rozsda okozta lyukakat. A felújításon áteső gépek valószínűleg selejtezett 3, és 4 és 5000-es mozdonyokból kerülnek ki. Számozásuk 10001-gyel fog kezdődni.
Tovább csúszhat a négyes metró átadása
A BKV Zrt. vezérigazgatójának elmondása szerint további két évvel csúszhat a negyedik metróvonal átadása, így a az avatás várható időpontja 2218-ra módosul. A metróépítés kalandos utat járt be. A 2020-ra első ízben kifúrt alagutat több ízben betemették, majd újra kiásták. Az éppen aktuálisan kifúrt alagutak is számos funkciót betöltöttek már; volt bnnük koncert, Forma1-es autóverseny, esküvő, sőt egy időben ide hordták a paksi atomerőmű atomhulladékát is. Manapság az alagutakban misét és egyetemi előadásokat is tartanák, miután az alagút két helyen is beszakadt: a Kálvin és a Gellért téren is.
Számos cég dolgozott az építkezésen. A tegnap lezárult pályázat nyertese a szegedi csillagbörtön büntetettekből álló elitalakulata lett. Ők vállalták, hogy rekordidő alatt, mintegy 155 év lefolyása alatt kiássák az alagutat fejenként egy-egy műanyag kiskanál, fém evőkanál és reszelő segítségével. Napidíj gyanánt két üveg asztali koccintósban egyeztek meg a fővárossal. Az építkezések végén, jutalmul pedig amennyiben a börtönből egy alagúton kerszül szöknének meg, az ásás alatt nem figyelnek az őrök.
Tegnap bekerült a BKV szentenderei skanzenjába az első hazánkba érkezett, 4-es metróra szánt szerelvény. A kocsikat a cég nosztalgiaflottája oszlopos tagjainak szánja, amik jobb híján a kettes vagy a hármas metrón közlekednek majd.
Felújítás a Nagykörúton
Idén májusban kezdődik a Nagykörút megszokott, éves felújítása. Az átépítések során felújítják a pályát és megerősítik a felsővezeték-tartóoszlopokat. Ezalatt a villamosok öt részben fognak közlekedni: 46: Móricz Zsigmond körtér-Lágymányosi Lakótelep, 4-6: Boráros tér-Baross utca, 4+6: Blaha Lujza tér-Oktogon, 4/6: Nyugati Pályaudvar-Jászai Mari tér, 4√6 (ejtsd: negyedik gyök hat): Margit híd, budai hídfő-Moszkva tér. A fennmaradó részen buszok pótolják a villamosokat, számozásuk a két szomszédos vonal viszonylatának hányadosa jelöléssel. A BKV Zrt. kéri, figyeljék a kihelyezett tájékoztatókat, és megértésüket köszöni.
|