V3
Érkeztem, s indultunk
Érkeztem másnapján nagybátyámmal s Brahi barátommal hajnalban nekivágtunk Magyaramáliának. Bizony, már azon a bizonyos DEC.23-i túrán tudtam, hogy csak valami jó dolog lehet, hisz máskép miért is kelne föl az ember hajnalok hajnalán?
I.: Tíz év alatt bizony fejlődik egyet s mást egy VB. Én pélául megtanultam úgy- ahogy fényképezni. Így már ezt a böbét az öt Bz kocsijával is én kaptam le Fiktov-Délgyártelepen. (Azt a cickányt pedig nem szándékoztam. Node, jön még V47 (ha jól számítgatom, akkor még vagy jó tizenöt volt hátra...), ne félj, kedves VB...
II.: Nagybátyám fogadkozása szerint még ezen a nyáron elbúcsúzik a MAÁV utolsó böbéitől (mik már évek óta csak Fiktov-Héllyamás- Kommány, illetve Igócsaród személyvonatokat viszik. Persze előbb Érkezzenek meg Kállmán-Újszállásra, Drezsinára az utolsó dízelgőték, hogy átdobhasák a Bzmotokat. Addig is marad a Bbmot+Bz. Mint ahogy most is Istvándiban a Czartoryski utcában (no jó, az utca oldalában...).
III.: Nem, nem és nem. Sose fogom elhinni, hogy Istvándi-kitérő állomás nem O-t koppintotta le. És még a dácsia is stimmel (nekik se mardt már itthon sok idejük, hazavárták őket. Képzeljük el, ha az USA visszavásárolja Thrumanékat. Persze nem ócskavas áron...). Igaz a sorompónál megállított villamos már nem (ma már it sem- igaz, minden villamos megállítódik a sorompónál...). Sorompónál megállított villamos? Szentatyáink, akkor jön a kommányi személy! Wir können ereiche, wir müßen erreichen.
IV.: Wir haben den Zug ergereicht... De most már Kommányt vagyunk. Sajnos erre nincs semmi csúnya piros vonat. Mert akkor már négy éve bámulgattam A-n egy csúnya, piros-fehér mozdonyt, minek száma vala Mk49-2006. Csak szabványfestett C50, teherrel.
V.: Illetve perszehogy van csúnya piros mozdony, de csak Mk48...
VI.: Mikod KK. A képet elnézve túlzotan sokat nem változott 4 év alatt. Talán kissé csínosodott.
VII.: Brahi barátom ekkor már előrre somolygott. Először azt hittem, a tízéve ismerős átokfiat okán.
VIII.: Avagy Leopold Mozart láttán. Szegin hetesleó, csúnya dolog traktoroknak rohanni- még van pár órád, csak ne félj... De hisz ezt egyszer már Bob hercegnek is írtam... "Egyszer aztán a jött egy vén VB, megkérdezte mi a kedvenc géped, fiam" (ejnye, nem vagyok én Selym bácsi, hogy úgy irjam át a dalszövegeket, mint ahogy a szegedi gyors viszi el Bp-Nyugati bakjait...). Én erre azt feleltem, "Én a nohabot nem ismerem, nem is szeretem" (való igaz. Akármekkora VB is voltam én a GyV-n, teljesen hidegen hagyott a tapolcai siratás. Node amit aztán utána levágtak a Pályaőrben! Hogy szerintük a jellegtelen M28; M31; M32; M40; M41 sat-sót sorozatokat felőlük a Bhv illamhelyiségébe lehetne ledobni, de az ő hőnszeretett soroza... A következő számok egyikében aztán valaki írt nékik egy recenziót, figyelembe véve fölzaklatott lelkiállapotukat). "Dehát igazán kedves gépem? Szili s csörgő..."
IX.: Szili ugyan erre nem jár(hat?), de csörgő... Mintha közeledne. Hangjátékát mindenképp hallom. De mégsem. Ez egypupos. (Ervin bátyám s Brahi már kezdenek kéküli, úgyvisszafogják lélegzetüket). De mi a fenéért. (Így visszatekintve is csak felindulni tudok... mintha mondjuk holnap Akrattyán fotózhatná egy nohabista a négyesnohabot...) Csak ezek a magyaramálok nem pieltickkel remotizáltak egy szerencsétlen pupost?!
X.: Azt az hétszázhuszonegyét! Node, persze hogy elrontottam a képet. Pedig világéletembe meg akartam csinálni. Meg egy két távosbukfencest. Talán... Hisz Saródot azt már megtettem.
XI.: A jó Vb-nek szükséges tulajdonsága a kiválló futóláb. Persze nem vágányok közt... Innen, a pálya széléről viszont lekaphattam a mesterhármast (ahogy Ivoa mondaná). Én inkább mesehármasnak írom. Nem mindenki Ivoa;- hála legyen adva a jó égnek!
XII.: Az elhaladó négykocsis kontinentális gyors (Új-Bölcsér- Bölényes- Saród- Péles- a mai napig nem utaztam véled...) gépe egy fűzekkel szegélyezett szakályas sorompónál. Lessz e még vajon ilyen képem? Sohamár. Egyszerűen nem akarok többett. Ennél jobb már aligha lenne. Egyébként ma azt hiszem, Tollár tartalékjai, s a Komócs-Tírőn személyeznek.
XIII.: Atomleó toliterhezik.
XIV.: Szífifti teherrel a Druska hídján. Bengáliai hangulat...
XV.: Menetrend szerint érkeznie kéne valami személynek Pirokszöllős felől, mi majd indul vissza Újbölcsérre, de promot. Ezt egyrészt a vasutak menetrendjei, másrészt ez a krétás fekete tábla mutatja. A háttrbe sajnos becsúszott a tolatgató atomleó.
XVI.: Érkező személy. Akkoriban újdonság volt a Ganzamál dízelgőte sorozata. Ma egyszerűen csak kedvelt. Persze a Bhv jobb (még szerencse, hogy bizonyosan Fiktov környékén maradnak majd utoljára... Mint ahogy a böbék is utoljára a Madarasi vonalcsoportot szolgállták ki.) A villanygőték persze akkormár vagy négy éve érkezgetek, kidobálgatván a négytengelyes bozsókdi-kocsikat oda, hol addig inkább kéttengelyesek szolgáltak. Persze ez így egy kicsikét le van egyszerűsítve...).
XVII.: Drezszina alsó mh. A négykocsis gőte felőlünk távolodik... (csak azt nem tudom, mért nincs annyi gőtevezérlő, mint gőtemotor...?).
XVIII.: Kis sétát tettünk innen, keresztül Drezsinán, s így már itt vagyunk Drezsinán. "Ezt is látnod kell!" mondta nagybátyám, s bólogatott hozzá Brahi. Valamit csak tudott... Addig is bejár a gőte, mi hozott minket (szentatyáim, itt a vasút megkerüli a fél falut (nem, kimegy Ironka állomásig).
XIX.: Drezsina. Közepes állomás, fűtőházzal. Magyaramália utolsó gőzösfűtőháza (az egy-kettő kisvasútit leszámítva ma már az egyetlen. Nomeg a kormányzati búvárjai...).
XX.: Ismételten fölbúg távolból a pielstic, s sac három órával ezelőtti események után persze beindul a pavlovi reflex. Brahinál azonban nem. S a váltókörzeten már én is látom, hogy túlstimulálódtam.
XXI.: Csörgő, Bz kocsikkal. Szokatlan, az biztos.
XXII.: Újbölcsér felől befut a személy, M46 (próbacsörgő?) Bzx-ekkel. A Bzmotok már egy kis helyrepofozáson esnek át, hogy augusztustól a madarasi vonalcsoporton leváltsák a Bbmotokat. A pótok a további dízelgőték érkezéséig maradnak. (Olyan jó három-négy hétig...)
XXIII.: Abanovográdot vagyunk máris. A szomszéd állítólag
XXIV.: Cickányokat nyúzat Csacsinszky lejtőn 8hol másut?).
XXV.: Schön...
XXVI.: Szebb mint a teknő, az már bizonyos. Négy év alatt már belerázódtak mind a negyvenen a negyvenes mndennapjaiba. De persze gyerekbetegségek azért még ma is akadnak. Például a nullásokat már megint visszahívták Fiktovba- erre is csak ilyenkor duglyák be bajszukat! Meg nagyritkán egy böröngdi nemzetközi gyorssal. Vagy estleg holmi tehervonattal. No jó, néhanapján egy-egy jörei gyorssal (persze most, hogy kilencüket junius óta kivonták, s talán majd maholnap végre hazaengedik, ilyen udvariassági vizitekre nem kerülhet sor, legfeljebb a negyvenesen vizitel egy kevés szili, gigant.)
XXVII.: Egy gyors Kállmán-Újszállás felől. Érdekes, hogy manapság errefele kétóránként megy gyors, míg Lóvárra, Jörére óránként.
XXVIII.: Fiktov-Nyugatiban baleset miatt pótlóbuszokra terlik a Mikod fele utazókat. Nem vagyunk katasztrófaturisták, de
XXIX.: menetjegyet váltottunk. Íme a pótlóbusz, Fiktov-Ferencteleptől érkezik. (Logikus).
XXXX.: Tekersden leszálltunk, mert azért a baleseti daru sem mindennapi látvány errefele.
XXXXI.: Rozina utcai útátjáró... Különlegesen szomorú esemény...
XXXXII.: M40-104 betolja a darut.
XXXXIII.: A hetesleó mennybemenetele...
Nem megy. Nagyon fáj...
VÉGE! |